Termijn opstellen verslag AV

Sophia
Topic Starter
Berichten: 54

Termijn opstellen verslag AV

#1 , 31 aug 2010 14:31

Hoelang krijgt een syndicus de tijd om een verslag van een AV of BAV op te stellen en door te sturen naar de mede-eigenaars?

Er werd een BAV gehouden op 25/06/2010, tot op heden kregen we hiervan geen verslag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sophia
Topic Starter
Berichten: 54

#2 , 31 aug 2010 14:42

In de basisakte staat :

Van de beraadslagingen van de vergadering worden notulen opgemaakt die worden ingeschreven in een bijzonder register en getekend door de voorzitter, de bijzitters en de beheerder.

Sophia
Topic Starter
Berichten: 54

#3 , 31 aug 2010 15:06

Ik veronderstel dat dit het antwoord is :

De syndicus neemt binnen de dertig dagen na de algemene vergadering de beslissingen bedoeld in §§10 en §§ 11 op in het register bedoeld in het artikel 577-10, §§ 3 en bezorgt deze binnen dezelfde termijn aan de mede-eigenaars en de andere syndici. Indien de mede-eigenaar de notulen binne de gestelde termijn niet heeft ontvangen, stelt hij de syndicus schriftelijk hiervan op de hoogte.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 31 aug 2010 15:14

Vanaf 1 september dient hij deze binnen de dertig dagen aan iedereen over te maken. Voor vergadering gehouden voor deze datum dient de syndicus de basisakte of de in de notulen genomen beslissing te respecteren.

Sophia
Topic Starter
Berichten: 54

#5 , 31 aug 2010 15:52

Probleem is dat er geen termijn staat vermeld in de basisakte. En op de BAV werd er hieromtrent ook geen beslissing genomen daar het de gewoonte is, was, dat er ten laatste 1 maand na datum een verslag werd toegestuurd.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 31 aug 2010 16:12

Ik veronderstel dat op de BAV werd besloten de syndicus te bedanken voor (niet)bewezen diensten?

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#7 , 03 sep 2010 14:32

Probleem is dat er geen termijn staat vermeld in de basisakte. En op de BAV werd er hieromtrent ook geen beslissing genomen daar het de gewoonte is, was, dat er ten laatste 1 maand na datum een verslag werd toegestuurd.
Naar ik meen dienen de beslissingen van de AV opgenomen in het register van beslissingen van de AV sinds 01.08.1995.

Officiëel (aangetekende brief, ... ) inzage vragen in dat register, vaststellen dat er geen PV is en van daaruit aktie ondernemen. Ik heb dat recent moeten doen voor de AV 2010. Ik kan u verzekeren dat dit zeer efficiênt is.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”