Nieuwe wet - mede-eigendom

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

Nieuwe wet - mede-eigendom

#1 , 03 aug 2010 09:31

Hallo beste mensen,
Ik ben nog steeds een leek in deze materie en heb hier een tekst onder ogen over de nieuwer wet.
Ik begrijp niet wat men bedoeld (en hoe ik dat kan nalezen) met de nota onderaan, zie hierbij een stuk tekst
van artikel 577-5 :
..................Bij ontstentenis van of tegenstrijdigheid tussen titels, worden de gedeelten van gebouwen of gronden die tot het gebruik van alle medeëigenaars of van enkelen onder hen bestemd zijn, geacht gemeenschappelijk te zijn.
[1 De basisakte kan, ingeval de hoofdvereniging bestaat uit twintig kavels of meer, voorzien in de vorming van deelverenigingen per gebouw bij een groep van gebouwen of, ingeval in een gebouw een fysieke verdeling in duidelijk te onderscheiden onderdelen aanwezig is, per onderdeel van het gebouw. Deze deelverenigingen zijn enkel bevoegd voor de in de basisakte aangeduide particulier gemeenschappelijke delen met dien verstande dat de hoofdvereniging exclusief bevoegd blijft voor de algemeen gemeenschappelijke delen en de zaken die tot het gemeenschappelijk beheer van de mede-eigendom behoren. De artikelen 577-3 en volgende zijn van toepassing op deze deelverenigingen.]1 ----------
(1)<W 2010-06-02/33, art. 2, 006; Inwerkingtreding : 01-09-2010; zie ook art. 19>
kan er iemand mij even helpen om daar uit te komen aub

Zulke nota's staan bij veel artikels?

Mijn oprechte dank en groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 03 aug 2010 11:11

Dit is mi meer specifiek bedoeld voor mede-eigendommen die uit meerdere gebouwen bestaan en waar er gemeenschappelijke delen bestaan die enkel gemeenschappelijk zijn voor een deel van de mede-eigenaars.

Vb mede-eigendom bestaande uit 3 aparte flatgebouwen en één grote gemeenschappelijke ondergrondse garage.

de gangen en liften van elk flatgebouw zijn enkel gemeenschappelijk voorde mede-eigenaars van het gebouw in kwestie, de garage is echter gemeenschappelijk voor alle mede-eigenaars.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 03 aug 2010 11:31

Okido, dank je
(dat is geen probleem bij ons in de wijk)
vriendelijke groeten

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”