bijzondere algemene vergadering

IDC
Topic Starter
Berichten: 50

bijzondere algemene vergadering

#1 , 29 jul 2010 23:13

Op algemene vergadering van 12/2009 wordt beslist tegen de zomer een bijzondere algemene vergadering te houden. Nu blijkt dat op deze bijzondere algemene vergadering onvoldoende aanwezigen waren om rechtsgeldig te beraadslagen. Wat ik mij afvraag is of een bijzondere algemene vergadering wel onhevig is aan het vereiste dubbele quorum?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 29 jul 2010 23:19

en waarom zou deze niet dienen te beantwoorden aan het dubbele quorum?

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 29 jul 2010 23:24

Op algemene vergadering van 12/2009 wordt beslist tegen de zomer een bijzondere algemene vergadering te houden. Nu blijkt dat op deze bijzondere algemene vergadering onvoldoende aanwezigen waren om rechtsgeldig te beraadslagen. Wat ik mij afvraag is of een bijzondere algemene vergadering wel onhevig is aan het vereiste dubbele quorum?
JA, ongeacht het type van AV (jaarlijkse AV, dringende AV bijeengeroepen door de syndicus, AV bijeengeroepen door +20% van de mede-eigenaars of AV opgelegd door een vonnis).

Als de eerste sessie het vereiste quorum niet behaald heeft, dient een tweede sessie georganiseerd, die het quorum niet meer moet behalen.

Reclame

IDC
Topic Starter
Berichten: 50

#4 , 30 jul 2010 00:52

Dank-u-wel Luc voor het beantwoorden van mijn vraag. Je uitleg is klaar en duidelijk!

Pedro
Berichten: 735

#5 , 30 jul 2010 09:12

Op algemene vergadering van 12/2009 wordt beslist tegen de zomer een bijzondere algemene vergadering te houden. Nu blijkt dat op deze bijzondere algemene vergadering onvoldoende aanwezigen waren om rechtsgeldig te beraadslagen. Wat ik mij afvraag is of een bijzondere algemene vergadering wel onhevig is aan het vereiste dubbele quorum?
In de zomer vergaderen is sowieso niet écht verstandig. Bovendien voorzien veel splitsingsakten dat er tussen juli en augustus (omwille van vakantie) niet mag worden vergaderd.
Verder verwijs ik naar het antwoord van Luc en voeg daaraan toe dat (tenzij strengere bepalingen in de statuten) er tussen een eerste en tweede vergadering minstens 15 dagen moeten liggen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”