Hoe syndicus opzeggen (geen contract)?

Ajlita
Topic Starter
Berichten: 2

Hoe syndicus opzeggen (geen contract)?

#1 , 21 jul 2010 11:22

Hallo,

Ik zit (samen met mijn 3 mede-eigenaars) in een lastig pakket...De vorige syndicus heeft namelijk te kennen gegeven dat hij niet langer deze functie kon vervullen en op 1 juli het zou overgeven aan een opvolger. Hij had 2 syndicussen aangeschreven waarvan er dan één aanwezig was op een spoedvergadering eind juni. Toen we de startprijs vernamen (45 euro/maand per appartement (=4)), waren de eigenaars daar niet echt mee opgezet...We hebben toen onze twijfel laten blijken, maar hij kon hier niet ondergaan en gezien er geen andere kandidaat was, heeft de vorige syndicus alles overgedragen naar de nieuwe syndicus. De nieuwe syndicus zei dat we binnen 2 weken nog eens zouden samenkomen om de zaak te bespreken, maar de vergadering is al 4 weken geleden en we hebben nog niets gehoord...
Na de vergadering hebben we een syndicus gevonden die het aan een veel voordeligere prijs wil doen vanaf september (offerte gekregen). Ik heb de huidige syndicus een week geleden hiervan op de hoogte gebracht, maar nog steeds geen teken van leven...
Mijn vraag is de volgende: in hoeverre zijn wij wettelijk gebonden aan deze nieuwe syndicus? Let wel: we hebben geen contract met hem getekend! Kunnen we hem via een aangetekend schrijven laten weten dat we vanaf september een nieuwe syndicus willen aanstellen?

Alvast héél erg bedankt voor jullie feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 21 jul 2010 11:24

Wat staat in de notulen van de vorige vergadering?

Ajlita
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 jul 2010 11:30

De nieuwe syndicus ging het verslag van de vergadering opmaken, maar die hebben we nog steeds niet mogen ontvangen...

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 21 jul 2010 11:46

Het lijkt me best dat jullie samen de "nieuwe" syndicus eens gaan bezoeken trachten een afspraak te maken. Uiteindelijk is hij op de laatste vergadering aanvaard. Dat valt moeilijk te logenstraffen.

Hou wel rekening met de volgende feiten:

- goedkoop is meestal niet beterkoop.

- Het verbreken van de overeenkomst kan met een schadebeding gepaard gaan.

FrankV
Berichten: 277

#5 , 21 jul 2010 17:50

De nieuwe syndicus gaat zelf de notulen van de vergadering opstellen waar hij zogezegd werd benoemd.
De ideale gelegenheid om deze notulen naar zijn hand te zetten.
Weer een beunhaas die zich syndicus noemt?
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 21 jul 2010 17:54

De nieuwe syndicus kan bij betwisting eenvoudig een verklaring van de oude syndicus aanhalen...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”