kopen van een appartement in een blok met problemen

justmeee
Topic Starter
Berichten: 8

kopen van een appartement in een blok met problemen

#1 , 20 jul 2010 13:35

Hallo
Ik zou een app wensen aan te kopen, maar de overige eigenaars en de verkopende eigenaar liggen in conflict.
Het gevolg is dat er op dit ogenblik niets gebeurd, en de gemeenschappelijke delen een werf zijn.
Hoe kan ik mij indekken als ik dit pand aanschaf, dat ik
1/ mijn gedeelte kan afwerken en geen problemen heb met vocht, breuk (van bv bovenliggend app/dakverdieping) etc
2/ hoe zit het met de gemeenschappelijke delen, kan ik mij indekken dat deze worden afgewerkt en hoe weet ik dat als er prijs wordt opgemaakt voor renovatie, het gebeurt volgens een individuele aannemer en niet bv door een van de eigenaars die er beter van wordt... (door bv zijn eigen firma of bevriende firmas aan te stellen)
Bedankt voor alle info !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankV
Berichten: 277

#2 , 20 jul 2010 15:22

Is het appartement opgetrokken onder de Wet Breyne?
Heeft aannemer een voltooiingswaarborg gestort?
Vraag inzage in deze documenten.
Is hier niet aan voldaan : wegblijven !
Je koopt niet alleen het appartement, je neemt ook de conflicten met de verkoper over.
Ben je daartoe bereid?
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

justmeee
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 20 jul 2010 16:02

Hallo

Heb ik niet echt zicht op

weet alleen dat er met een eigenaar die het grootste deel bezit problemen zijn, maar of men juridisch (rechtbank) feiten lopende heeft wordt niet echt duidelijk
Kan je in een compromis afstand nemen van evt lopende conflicten of ben je zowiezo overnemer van deze conflicten ? Je kan je totaal niet indekken dan hiertegenover ?
Bv moet een muur van die eigenaar aangepakt worden of er is vochtproblematiek in het app dat ik wil kopen. Maar naturrlijk als die mensen alles laten zoals het is (staat al enkele jaren in stilstaande fase van verbouwing) ja, dan weet ik niet goed hoe ik mijn deel zal kunnen in orde brengen
Bedankt als je mij nog even verder kan toelichten !

Reclame

FrankV
Berichten: 277

#4 , 20 jul 2010 17:39

Als ik het goed begrijp

1. Een bouwpromotor heeft een appartementsgebouw neergezet.
2. De appartementen zijn allemaal verkocht.
3. De gemeenschappelijke delen zijn niet afgewerkt zoals de bouwpromotor had beloofd.
4. De eigenaars van de appartementen liggen nu in conflict met de bouwpromotor.
6. De voorlopige oplevering van de appartementen is gebeurd.
7. De voorlopige oplevering van de gemeenschappelijke delen is nog niet gebeurd.
8. Eén van de eigenaars wil nu zijn appartement verkopen aan de poster van dit topic.
9. Poster van dit topic heeft nog geen compromis getekend met de verkopende eigenaar.
10. De bouwpromoter is niet de verkopende eigenaar waarvan de post van dit topic het appartement wil kopen?

Is dit allemaal correct? Graag de nodige correcties en aanvullingen verschaffen.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

justmeee
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 20 jul 2010 18:20

1/gaat om een opgedeelde woning tussen 3 partijen, doch niet over een bouwpromotor.
2/idd
3/Er is geen onderlinge overeenstemming bereikt over welke aannemer de gemeenschappelijke delen mag uitvoeren, dus eigenhandig door 1 partij gestart maar nu gestaakt
4/met elkaar
6/nvt
7/zoiets is idd niet afgewerkt
8/idd
9/idd
10/idd

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”