WELKE EISEN STELLEN AAN OFFERTE SYNDICUS?

FrankV
Topic Starter
Berichten: 277

WELKE EISEN STELLEN AAN OFFERTE SYNDICUS?

#1 , 15 jul 2010 23:09

15 juli

Is het normaal in een offerte van een syndicus te vragen :
-bewijs dat er geen achterstallige RSZ-schulden zijn
-bewijs dar er geen achterstallige fiscale-schulden zijn
-bewijs goed gedrag en zeden
-bewijs afgeleverd door BIV dat betreffende syndicus is ingeschreven
-jaarrekening van de laatste 3 jaren gecontroleerd door erkende boekhouder
-verklaring op eer dat er nooit een blaam, waarschuwing, berisping, schorsing werd heeft opgelopen ?

Zijn dit al te veel eisen? Vind ik dan nog iemand?
Of zijn er nog eisen die toegevoegd kunnen worden?
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 15 jul 2010 23:17

+ enkele referenties
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 15 jul 2010 23:42

Vind ik dan nog iemand?
Toen ik de vragen las dacht was mijn eerste idee telkens opnieuw: ja, ja, ja, ....

Maar dan stelt u zelf de gequoteerde retorische vraag...

wees eerlijk, u kent het antwoord reeds... :D

Te weerhouden:

- Bewijs inschrijving BIV of indien advocaat, notaris, boekhouder of architect inschrijving bij diens controleorganisme.
- Een lijst van de gebouwen in de regio thans in beheer.
- Minstens drie referenties waarvan één van een gebouw thans niet meer in zijn beheer.
- U kan zelf de RSZ contacteren en informeren of er schulden zijn of niet. (een minder koosjer individu zal er niet voor terugdeinzen u een lichtjes "geamendeerd" attest te overhandigen)
- Idem BTW.
- een gedetailleerd overzicht van de normale maandelijkse tarieven per kavel en welke diensten in dit tarief inbegrepen zijn, een overzicht van de meest gangbare diensten niet inbegrepen en het ereloon dat hiervoor wordt gevraagd.
- offerte om het gebouw te beheren. (dit is een totaalbedrag dat makkelijk over de 10.00sten te verrekenen valt zodat u zelf niet met de tarieven moet zitten goochelen)

Een syndicus die tot op heden nog nooit heeft geschermd met zijn eigen controleorganisme of met een vrederechter is een syndicus die zijn taak niet ter harte uitvoert. Een vme is een massa mensen die tegen hun zin gedwongen worden samen te werken, dat botst vroeg of laat altijd wel ergens met de syndicus en er is altijd wel een eigenaar die bereid is verder te gaan grommelen en klagen. Een goed syndicus weet wanneer hij gelijk heeft of wanneer het de moeite loont om in de touwen te springen en de grens van het toelaatbare te bewandelen voor het goed van de vme die hij vertegenwoordigt. Opgepast!!!, ik spreek hier niet over fraudeurs en onnachtzame syndici die worden aangesproken op hun laks gedrag.

U vraagt hetzelfde als een baas waarover nog nooit een personeelslid heeft geklaagd... wilt u echt dat die uw afdeling leidt?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”