GOED BOEK OVER MEDE-EIGENDOM

FrankV
Topic Starter
Berichten: 277

GOED BOEK OVER MEDE-EIGENDOM

#1 , 15 jul 2010 21:35

15 juli

Ik zoek een goed boek over mede-eigendom
Zowel vanuit het perspectief van de mede-eigenaar
Maar ook vanuit het perspectief van de syndicus
Iets dat ik kan meenemen naar de volgende algemene vergadering
Zodat ik er mee kan staan zwaaien :twisted:
En zodat ik de syndicus kan vragen het op te zoeken en te tonen :twisted:
Liefst een dik boek :twisted:
Is Roland Timmermans goed?
Andere publicaties van Kluwer?
Zijn er al boeken op de markt die de moeite waard zijn wat betreft de periode na 1 september ?
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 15 jul 2010 21:49

Het boek van Timmermans is goed doch soms technisch van aard.

De periode na 1 september? Er zullen ongetwijfeld reeds een aantal informatieve werken in planning zijn doch je mag niet vergeten dat een groot gedeelte van de rechtspraak in mede-eigendom mee bepaald wordt door interpretatie van de lokale omstandigheden en de beschikbare jurisprudentie.

De eerste serieuze werken zal men in het vroege voorjaar mogen verwachten. Dit zullen hoogstwaarschijnlijk hypotheses zijn die verschijnen in de diverse juridische tijdschriften. Pas na de eerste reeks van gedingen zullen lijvige werken beginnen te verschijnen.

Mijn bescheiden mening.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 15 jul 2010 21:54

Ik sluit me aan bij collega Vandenbos, koop nu geen boek(en) en wacht tot die er zijn met de nieuwe wet op de mede-eigendom.
Juridische boeken zijn vrij duur, t'is weg gegooid geld om nu een verouderde versie aan te schaffen.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 15 jul 2010 22:02


Pedro
Berichten: 735

#5 , 15 jul 2010 22:43

15 juli

Ik zoek een goed boek over mede-eigendom
Zowel vanuit het perspectief van de mede-eigenaar
Maar ook vanuit het perspectief van de syndicus
Iets dat ik kan meenemen naar de volgende algemene vergadering
Zodat ik er mee kan staan zwaaien :twisted:
En zodat ik de syndicus kan vragen het op te zoeken en te tonen :twisted:
Liefst een dik boek :twisted:
Is Roland Timmermans goed?
Andere publicaties van Kluwer?
Zijn er al boeken op de markt die de moeite waard zijn wat betreft de periode na 1 september ?
Oktober/november verschijnt van de hand van ondergetekende een boek via Uitgeverij Kluwer alsook verschijnt waarschijnlijk rond dezelfde periode de aangepaste versie van ons boek "mede-eigendom in de praktijk" welk in opdracht van Test -Aankoop vorig jaar werd uitgegeven. Januari of februari 2011 verschijnt in opdracht van een bekende juridische uitgeverij van de hand van ondergetekende een prakijktgericht boek.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 15 jul 2010 23:18

hmmm, moet ik wéér plaats gaan maken op mijn boekenrek...

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 16 jul 2010 15:27

Persoonlijk heb ik het boek "Mede-eigendom, Algemene Vergadering, Raad van Beheer en Syndicus in appartementsgebouwen" door Christophe ROBBE en Jean Eylenbosch. Het bevat ook alle vonnissen in deze materie en commentaren erop sinds 1995. Een volledig hoofdstuk gaat over de deontologie van de syndicus.
Uitgegeven bij AUXIS nv, Kerselarenlaan 118 in 1200 BRUSSEL
Wettelijk depot: D/2000/4865/2
Het is natuurlijk al een boek dat dateert van het jaar 2000, maar meer dan waarschijnlijk komt er een nieuwe uitgave bij het ingaan van de nieuwe wet.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#8 , 16 jul 2010 15:31

hmmm, moet ik wéér plaats gaan maken op mijn boekenrek...
Yep en moderatoren krijgen een gratis exemplaar van Pedro! :mrgreen:

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 16 jul 2010 16:13

Zal eens een fotootje plakken van mijn minst volle boekenrek... Gewoon schandalig maar heb geen ruimte meer... Boekenrek in badkamer of keuken zou wel eens revolutie kunnen uitlokken...

Pedro
Berichten: 735

#10 , 16 jul 2010 20:55

hmmm, moet ik wéér plaats gaan maken op mijn boekenrek...
Yep en moderatoren krijgen een gratis exemplaar van Pedro! :mrgreen:
We zullen een deal maken. Eind oktober plan ik een eerste kwalitatief vastgoedseminar met 3 of 4 topics, gebracht door eenzelfde aantal gastsprekers, elk van hen een krak in zijn/haar vakgebied(en).

Uiteraard ontbreekt de gewijzigde wet op de gedwongen mede-eigendom niet op het menu.

Er zal dan nog wel geen boek gedrukt zijn, maar als jullie inschrijven voor het seminar, dan krijgen julli buiten de voordracht, drank tijdens de pauze en een receptie met hapjes na de voordrachten, ook een "bon" voor één gratis exemplaar van het boek dat i.o. van Test-aankoop wordt herwerkt/aangepast aan de gewijzigde wet.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”