Burenhinder en omgewaaide bomen

Vandebos
Berichten: 16087

Re: Burenhinder en omgewaaide bomen

#16 , 20 jul 2010 10:32

Ik heb ondertussen van de verzekering te horen gekregen dat ik wel een vergoeding krijg voor de vervanging van de gesneuvelde fruitbomen maar niet voor het opruimen ervan.
Bovendien moet er gewacht op de beslissing of het noodweer als ramp wordt uitgeroepen of niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#17 , 21 jul 2010 14:41

M.a.w. de vernietiging van uw fruitbomen wordt wel aanvaard als een gevolg van het noodweer, maar de verzekeringsmaatschappij erkent niet de financiële schade die je lijdt van het feit dat ze in uw boomgaard bleven liggen.
Had het hen goedkoper uitgevallen wanneer ze verder waren weggevlogen? bijvoorbeeld in het dak van je buurman? Dit lijkt me eerder een zeer voordelige interpretatie van het begrip snoeien. althans door hen.

Toen (de dieren nog spraken en) een deel van de belgische militairen nog in Duitsland werden gelegerd, verloor de belgische staat ooit miljoenen BF aan het omkappen van 1 boom door enkele van deze onderdanen. Het verhaal is me steeds bijgebleven, daar ik nooit heb begrepen hoe de duitsers tot deze waardebepaling kwamen. Mss zijn onze bomen wel beter verzekerd onder de duitse polisvoorwaarden stormschade?
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#18 , 21 jul 2010 15:02

Zal me eens gaan informeren in Duitsland..

Reclame

float
Topic Starter
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#19 , 21 jul 2010 16:20

lol

Franciscus
Berichten: 38601

#20 , 07 aug 2010 10:46

Meestal enkel verzekerd voor schade aan derden - blijkt nu ook in onze polis dat de schade aan eigen patrimonium (tuin) niet verzekerd is.
Bij ons enkele bomen gesplitst - 7-tal ofwel omgevallen ofwel afgeknakt waarvan 1 in de perenboomgaard naast ons is gevallen en een ander op de electrische leiding op straat - enkele halfstam fruitbomen zijn eveneens ontworteld.
Volgens verzekering wel een storm - in de regio veel schade - buren spraken van een lucht die zoals ze nog nooit gezien hadden.
Wind kwam van richting Vlaams Brabant en zo naar richting Lummen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”