syndicus

martine
Topic Starter
Berichten: 93

syndicus

#1 , 09 okt 2006 21:37

1/wij hebben een profisionele syndicus.
we wonen met 12eigenaars in een appartements gebouw.
telkens vraagt hij op de jaarlijkse av de kwijting om het afgelopen jaar ivm de praktische en financiele zaken.
normaal was de av in december 05 maar heeft hij die verschoven naar april 06.(met de reden dat het niet vroeger kon)
kunnen wij hem dit jaar de kwijting weigeren,hij heeft immers de vergadering te laat belegd en zo bij mijn inziens is hij gedurende 4 maand geen syndicus geweest?.
ook heeft hij op de av alle punten die op de agenda stonden niet besproken.

2/ verleden jaar werd er besloten om renovatie van de terrassen achteraan het gebouw.
voor de werken eigenlijk goed en wel begonnen waren, hebben wij in december met de gemeenschap het bedrag betaald dat de herstellingen gingen kosten.
doch,zoals hier boven vermeld op de vergadering in april zegt de syndicus dat er per appartement ongeveer nog een 25 tal procent extra kosten bijkwamen omdat de tegels die werden geplaatst duurder uitkwamen dan verwacht.
ik heb hem dan een een schrijven gestuurd dat ik er niet mee akkoord ging(en ik niet alleen),maar hij beweerde dat de aannemmer niet verantwoordelijk kon gesteld worden voor de meerprijs.
de syndicus heeft op de av ook nooit het faktuur voorgelegd van de werken die toch meer dan15.000euro bedroegen.

kan dit en wat kunnen we daar aan doen in de toekomst.

hartelijk dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TAS
Berichten: 67

#2 , 11 okt 2006 05:57

?Art.577-6....?2.Onverminderd artikel 577-8,?4,1?,kan de algemene vergadering bijeen geroepen worden op verzoek van ??n of meer mede-eigenaars die ten minste ??n vijfde van de aandelen in de gemeenschappelijke gedeelten bezitten...?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

?Art.577-8...?7.Bij...in gebreke blijven van de syndicus kan de rechter,op verzoek van iedere mede-eigenaar een voorlopig syndicus aanwijzen...?(B.W.).

Het te laat beleggen van de algemene vergadering verantwoordt evenwel niet het weigeren van de jaarlijkse kwijting inzake boekhouding,wanneer deze correct is gehouden.

?...dat de aannemer niet verantwoordelijk kon gesteld worden voor de meerprijs? dient de syndicus aan te tonen,onder meer door voorlegging van de gesloten overeenkomst.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”