Klimop maakt mij het leven zuur

maximamaxima
Topic Starter
Berichten: 1

Klimop maakt mij het leven zuur

#1 , 10 jul 2010 15:29

Vroeger onderhield buurman zijn tuin. Is reeds meerdere jaren dood en zijn weduwe doet enkel het hoogst noodzakelijke. Heb al enkele dingen gedaan gekregen (na uiteindelijk politie bijhalen) maar blijf met het probleem zitten dat ze de klimop tot in de dennen laat groeien. Vrees dat binnen een aantal jaren ik totaal geen zon/licht meer ga krijgen (schat nu toch een 12 meter hoog ... langs kant waar de zon opkomt = oost/zuid). Wil niet meer nog eens een 10 jaar op mijn knietjes gaan zitten om uiteindelijk dan toch met een procedure te moeten dreigen.

Dus gewoon aanspreken werkt niet. Wie kan raad geven?

Heel haar tuin (schat 9 m breed) is voor minstens 90%een aaneenschakeling van dennen (oorspronkelijk), klimop en spontaan (?) gegroeide loofbomen. Dus werkelijk een muur van groen. In de zomer wel iets erger dan in de winter (klimop blijft ook groen).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 jul 2010 11:14

Ooit al eens van een vrederechter gehoord?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 12 jul 2010 14:12

“Art.35.Hoogstammige bomen mogen slechts op een door vast en erkend gebruik bepaalde afstand geplant worden; bij ontstentenis van zodanig gebruik mogen hoogstammige bomen slechts op twee meter, andere bomen en levende hagen slechts op een halve meter van de scheidingslijn tussen twee erven worden geplant...”(7 OKTOBER 1886. - Veldwetboek).

Ik ga ervan uit dat de dennen en de klimop enkel op de eigendom van uw buurvrouw staan en op de wettelijke afstand van de eigendomsgrens. Is dit het geval dan kan u hiertegen gerechtelijk niets ondernemen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”