BBQ : ten einde raad

Mariette
Berichten: 2507

Re: BBQ : ten einde raad

#16 , 14 sep 2010 10:12

Wat als de poster/slachtoffer nu eens telkens voor plaatselijke regenbuitjes zorgt? Gewoon tuinslang op verstuiven zetten en die dan over het muurtje op de BBQ richten? Water geven aan de plantjes is evenveel toegelaten als BBQ spelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 14 sep 2010 14:20

als de poster echt meemaakt wat hij schrijft
Het lijkt me evident dat we hier van moeten uitgaan. Anders kan je hier voor elke vraag het volledige wetboek gaan neerpennen.
ik schreef dit ook enkel omdat ik serieus twijfel aan de versie dat hij élke avond last heeft van bbq-rook, gezien de veranderlijkheid van wind.
Kom dat eens uitleggen aan mijn buur. Deze gelooft nog steeds heilig in benzine om zijn bbq aan te steken...
Dan zal ik ook maar zwijgen over te laag geïnstalleerde nieuwe schouwen voor hout of allesbranders waar de dienst stedenbouw weigert in te grijpen...

Trouwens JPV, sommige tuinen zijn zodanig ingesloten dat je juist geen wind hebt en de geur juist echt blijft hangen.
Is in dit geval het dan niet juridisch vlugger op te lossen door over illegale verbranding te spreken?

Hiervoor: http://www.mmk.be/afbeeldingen/File/Ver ... 009web.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Griet
Berichten: 30

#18 , 22 sep 2010 10:36

Vandebos, als de poster echt meemaakt wat hij schrijft, kan hij daar idd veel last van hebben, maar mij lijkt enige relativering toch op zijn plaats. Een BBQ kan je nu eenmaal niet automatisch iedere dag in dezelfde richting doen blazen.

(trouwens, een normale BBQ maakt hooguit een kwartiertje veel rook. Als je een slechte BBQ hebt of niet weet hoe te BBQ'en, zit je natuurlijk in de problemen :)).
Ik vrees dat de mensen hier niet beseffen wat een BBQ doet in de stad.

De goede eigenschappen van wind, die goddank niet altijd uit dezelfde richting komt, heeft weinig invloed in een sterk bebouwde omgeving!
Ik spreek niet over stormwind, van laat ons zeggen 60 km per uur. Die doet wonderen.
De viswinkel, hier twee straten verder, bakte in zijn achtertuin vis voor zijn klanten, klaar om mee mee te nemen.
Door een buurtgesprek voor een minnelijke overeenkomst is dat gestopt.

Ook al lag die winkel twee straten verder, ook al waaide het uit verschillende richtingen...alle dagen vanaf het middaguur tot later op de dag, stonk de hele buurt naar gebakken vis!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”