fraude cv installatie

olav delahaye
Topic Starter
Berichten: 59

fraude cv installatie

#1 , 09 jul 2010 22:33

In 2001 wordt in, een AV "beslist "dat een nieuwe cv wordt toegewezen aan mr X voor de verwarming op gas .De voorstellen welke de syndicus heeft voorgelegd worden onder allerlei voorwendsels van tafel geveegd door een medeeigenaar .De voorstellen van de syndicus werden opgesteld conform de richtlijnen van het studiebureau dat de oorspronkelijke cv ontworpen had op gasolie en bijgevolg werden alle gegevens professioneel berekend ;
Het belangrijkste was dat het minimaal vermogen 480 KW behoefde te zijn .
"De"medeeigenaar die het vaderland redde met zijn voorstel pakte uit met een ketelsysteem met een vermogen van 420 KW ( waarschijnlijk om de prijs te drukken .) Desalniettemin was de totaal prijs van de gekozen CV installatie 300.000 à 400.000 bef duurder dan de voorstellen van de syndicus ....
de av werd duidelijk gemanipuleerd en bedrogen en in 2006 zegt een meedeeigenaar aan de syndicus dat een bepaald appartement eigenaardig veel minder verbruikt dan het zijne .Na een zoektocht ontdekt de syndicus dat de teller van X [Naam niet belangrijk voor post: Vandebos]NIET is aangesloten op het electrisch systeem hetgene tot gevolg heeft dat elke tijdseenheid warmte verbruik op het appartement NIET geregistreerd is en bijgevolg worden de andere medeeigenaars benadeeld . De syndicus stuurt en rondschrijven aan de medeeigenaars om dat te melden .Naderhand stelt de syndicus nog op twee andere manieren dat er gefraudeerd wordt op hetzelfde appartement nl een controlemeter blijkt na korte tijd niet meer te draaien een een smeltveiligheid werd vervangen door ,een automatische veiligheid welke kan dient doen als schakelaar om de meter het zwijgen op te leggen .

Onwillekeurig doet dit denken aan de " gemanipuleerde " keuze van cv installateur en gaat men vermoeden dat de aankoop van die ketel achter de schermen gebeurd is met een handeltje ten voordele van ... en ten nadele van de andere medeeigenaars .

In vroegere discussies in 2007 of 2008 heeft Y goed begrepen dat de syndicus en X geen beste vriendjes zijn en daar is een uitleg voor .
Snap je nu

Deed de syndicus er goed aan de VME in te lichten of moest hij die zaak in de doofpot steken ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 09 jul 2010 22:45

1. Mijn welontwikkeld buikgevoel doet me vermoeden dat u die syndicus was en dat u zich op de tenen getrapt voelt?
2. Waarom omschrijft u de leden van de AV als Untermenschen die niet zelf kunnen oordelen?
3. Zowel met een klassieke als met een automatische zekering kan men knoeien. Ik dacht zelfs dat enkel automatische nog toegestaan zijn.
4. Mijn buikgevoel vertelt me ook dat u ergens aan het kortste eind hebt getrokken en dat emotioneel niet verwerkt hebt.
5. Deze website dient voor juridisch advies. Niet voor het etaleren van vuile was.

ps: u orakelt vermoedens om beschuldigingen te kunnen uiten, daarmee overtreedt u de strafwet
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 10 jul 2010 01:04

Buikgevoel wordt versterkt door middel van een eenvoudige google zoekopdracht.

Als syndicus is het uw plicht om fraude binnen een mede-eigendom die u vertegenwoordigt aan de kaak te stellen vanaf het ogenblik dat u dit verneemt. Dit nalaten kan u slechts het risico doen lopen samen met de frauderende partij persoonlijk aansprakelijk gesteld te worden. U zal dan wel de nodige harde bewijzen op tafel dienen te kunnen leggen dat deze fraude bewust en opzettelijk werd gepleegd en niet het onderwerp is van gebeurtenissen waar de mede-eigenaar(s) in kwestie geen invloed op hebben (hadden).

Ik ga wel namen uit uw bericht verwijderen daar noch u noch dit forum zich wil blootstellen aan gerechtelijke klachten...

Reclame

olav delahaye
Topic Starter
Berichten: 59

#4 , 31 jul 2010 17:52

Antwoord op uw antwoord :niet ik maar de andere medeeigenaars trekken aan het kortste einde want mijn installatie staat volledig los van de centrale verwarming vande VME.
Dat ik dat emotioneel niet hebt verwerkt : blijkbaar is dat meer van toepassing op de andere eigenaars dan op mijzelf .

[laatste keer: persoonlijke aanvallen horen niet thuis op dit forum: vandebos]

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 06 aug 2010 18:55

U had deurwaarder vaststellingen moeten laten doen -
Mogelijk zelfs de politie wegens diefstal - dan zou ik meer gegevens voor moeten hebben

Experten laten vaststellen dat er effectief kan zal geknoeid zijn...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”