Syndicus?

LDB
Topic Starter
Berichten: 85

Syndicus?

#1 , 25 jun 2010 16:42

Ik heb eerst gezocht in bijna alle items maar niets gevonden. Dus is mijn vraag het volgende

Ikzelf ben syndicus (geen beroeps) in een app gebouw aangesteld door de 6 andere eigenaars. Nu in hoeverre kan ik aansprakelijk worden gesteld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 25 jun 2010 21:25

Het feit dat u deze informatie dient te vragen doet me u reeds ten zeerste aanraden om zeer ernstig te overwegen aan de AV voor te stellen een professionele syndicus aan te werven.

Zeer kort door de bocht: de mede-eigenaars kunnen u persoonlijk verantwoordelijk stellen voor elke door hen aan u gegeven opdracht die niet werd uitgevoerd zoals gepland of opgedragen en waarvan ze kunnen bewijzen dat op u zijn minst ten dele fout hebt aan de niet correcte uitvoering ervan. Dit kan gaan van werken aan de gemene delen, tot de inning van gelden, het houden van vergaderingen, het nemen van beslissingen, het beheren van de gelden van de gemeenschap, het niet correct stemmen van punten, ....

Het nemen van een Verzekering die uw aansprakelijkheid dekt is dan ook het minimum.

Mag ik u bij deze ten zeerste aanraden op zijn minst het document in onderschrift waarin de oude en de nieuwe wetgeving van mede-eigendom zijn opgenomen af te halen en door te nemen? ( De nieuwe wetgeving is nog niet van kracht, vermoedelijk wordt deze dit op 01/01/2011)

Indien u interesse hebt in werken die deze materie verder uitgebreid behandelen mag u me steeds een pb zenden. (probeer "reclame" zoveel mogelijk van het forum te houden) Hou er wel rekening mee dat de wetgeving dienaangaande binnenkort ernstig zal veranderen en dat bijgevolg de waarde van huidige standaardwerken relatief is.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”