Dakwerkers buren op eigen dak

Ronny Ponny
Topic Starter
Berichten: 1

Dakwerkers buren op eigen dak

#1 , 16 jun 2010 13:57

Sinds een uurtje zijn ze bij mijn buren aan het dak aan het werken. Hiervoor hebben ze hun stelling gedeeltelijk op mijn plat dak geplaatst, op twee kleine plankjes.
Dit wil (of moet?) ik wel door de vingers zien, maar de dakwerkers lopen ook nog eens op mijn dak en dit met een redelijk harde tred (niet zoals ik het zelf zou doen): ik hoor vanalles rammelen & vallen in de muren. Ik zit er hier nú onder en heb het gevoel dat ze elk moment verticaal op visite gaan komen (lees: met het dak in huis vallen...). Mijn vraag is mag ik hun toegang tot mijn dak weigeren? Extra bescherming eisen voor mijn dak? Wat als er schade aan mijn roofing komt van vijzen die ze laten vallen en waar ze dan nog eens lomp gelijk ze zijn nog eens op gaan lopen? Ik heb een goede relatie met de buren en die wil ik behouden, maar uiteraard wil ik geen dakwerker naast me in de sofa of water langs de muren...

Alvast bedankt voor het advies!

R

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
slivo
Berichten: 21

#2 , 22 jun 2010 22:55

Ik denk dat je hen toegang moet verlenen, maar indien er geen plaatsbeschrijving werd opgemaakt van uw dak vooraleer zij de werken starten, kan "alle " schade op hen verhaald worden. Alle tussen aanhalingstekens natuurlijk, een lek of schade die er duidelijk al jaren was zal je hen niet in de schoenen kunnen schuiven.
Als het mogelijk is foto's trekken, die zeggen altijd meer dan woorden en zijn een degelijk bewijs van hoe de stelling gestaan heeft en dat er daadwerkelijk vijzen en dergelijke op de roofing lagen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”