Problemen met eigenaren en syndicus

Antwerpen
Topic Starter
Berichten: 1

Problemen met eigenaren en syndicus

#1 , 14 jun 2010 15:22

Hallo mede-forumleden,

Ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar en ik probeer via deze weg nog enige tips te krijgen over wat ik kan doen. Het is een redelijk lang verhaal, maar ik zal de kern van het verhaal kort proberen uit te leggen.

Ik ben eigenaar en verhuur een appartement, dit reeds een aantal jaren. Het appartement is een onderdeel van een gebouw met in totaal 4 appartementen. Sinds een 3tal jaar is er een appartement verkocht aan een nieuwe eigenaar en dat loopt sindsdien verkeerd. De eerste syndicus was ook eigenaar van een van de apartementen, maar sinds de nieuwe eigenaar daar is komen wonen heeft zij het min of meer overgenomen. Ze is iemand die voor het minste werken uitvoert en aangezien de andere 2 eigenaren steeds achter haar staan, is het steeds 3 tegen 1 en wint de meerderheid. Een 2tal jaar geleden besliste ze opeens om electriciteiswerken uit te voeren in het gebouw met als kost 1890 euro per persoon. Deze werken waren absoluut niet nodig, is bevestigd door Eandis, en ik weigerde om hier aan deel te nemen. Dit is voor de vrederechter verschenen en toen is er afgesproken dat ik een tegenofferte ging aanbieden waarbij de werken tegen een lagere prijs konden uitgevoerd worden. Echter was er al een contract gesloten met de aannemer die de werken voor een veel hoger bedrag ging uitvoeren. Ik ben vervolgens naar een advocaat gestapt (nadat de tegenpartij eerst naar een advocaat waren gestapt) en die zei me precies wat de vrederechter reeds had gezegd. De laagste prijs blijft. De werken zijn desondanks uitgevoerd en bij elke vergadering kwam naar boven dat ik het resterende bedrag nog diende te betalen. Begin dit jaar (januari 2010) is er opnieuw een algemene vergadering geweest, ik was de problemen en de kopzorgen om het appartement echt beu geworden en ik heb toen een toegeving gedaan. Ik zou het resterende bedrag betalen als de erelonen van de advocaat van de tegenpartijd terug zouden betaald worden naar de gemeenschappelijke kas. Ik heb namelijk mijn erelonen zelf betaald en ik heb dan ook nog eens voor de advocaat van de tegenpartij betaald. Er werd een geschreven contract opgemaakt in januari 2010 waarin stond dat ik voor 24 janauri 2010 het resterende bedrag zou storten. De erelonen zouden dan terugbetaald worden en onder de 4 eigenaren verdeeld worden. Hier ben ik echter in de fout gegaan, blijkt. Ik sta namelijk zo huiverig tgv de andere eigenaren, aangezien dit niet het enige probleem is dat zich heeft voorgevallen de afgelopen 3 jaar. Ik heb 2 aangetekenede brieven gestuurd om de puntjes op de i te zetten over de erelonen. Hoe en wat er precies diende te gebeuren. Hier is op geen enkele manier op gereageerd. Nu is er begin deze maand (juni 2010) een bijzondere algemene vergadering geweest (ondertussen werken we met een externe syndicus) en is er unaniem? besloten dat de regeling van de erelonen wegvalt. Opnieuw 3 tegen 1.

Dit is een enorm lang verhaal maar mijn vraag is. Is er een grond om ze aan te klagen hierover? Of heb ik het helemaal verpest door dat bedrag niet voor 24 januari 2010 te betalen? En indien ik het resterende bedrag niet betaal, kunnen zij mij dan aanklagen?

Alvast bedankt!!!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding