^gang tussen twee huizen

Vandebos
Berichten: 16087

Re: ^gang tussen twee huizen

#16 , 25 jun 2010 13:05

Tenzij de randen van een asbestplaat bewerkt zijn met producten die ze afsluiten van de lucht zin er altijd vezels die vrijkomen. De doorgeroeste bouten zullen eveneens tegen de platen schuren wat ook zorgt voor vrijkomende vezels.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#17 , 25 jun 2010 19:14

Mss kan je nog enkele jaren ruzie maken over hoeveel asbest-vezels er juist vrijkomen,
vervolgens nog enkele jaren over het feit of hier een deskundige studie over dient gemaakt te worden,
wat dan nog eens wat jaren vertraging kan opleveren wanneer een kansberekening wordt gemaakt van de mogelijkheid dat het 'slachtoffer' één van deze vezel binnenkrijgt. Alszo zullen ze hierop kunnen overgaan tot verdere geruzie over hoeveel procent kans er dan bestaat vooralleer het slachtoffer hier kanker van oploopt. En eens de kanker is vastgesteld; over het soort kanker en tevens over een mogelijke andere oorzaak in dit geval, ...

Tegen dat de procedure ooit ten einde loopt, zijn beide partijen, wellicht, reeds niet meer in staat om hun respectievelijke panden zelf te bewonen.
Mogelijk zijn ze dan reeds met alle (ZELF)RESPECT netjes gecremeerd en uitgestrooid en
kunnen ze zich als dioxine op de longblaasjes van hun kleinkinderen vastzetten, waardoor alvast het (ge)kanker in de familie blijft.

Mijn excuses voor deze karikatuur maar ze werd aangereikt als een stilgelegde bal voor een open doel. mss ben ik het wel die hier te weinig zelfrespect heb? :Op
luc
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#18 , 25 jun 2010 22:03

Zonder over open of gesloten doelen, gele, rode of roze kaarten te willen discussiëren, met asbest kan je nooit voorzichtig genoeg zijn. Een plaat die schuurt en/of aan de elementen blootgesteld wordt verweert altijd.

Als daar dan nog eens andere feiten bijkomen ( zoals een buurvrouw die dreigt haar functie te misbruiken om gelijk te halen) dan is het de poster en de poster alleen die kan oordelen welke stappen hij dient te ondernemen om zijn rechten en bezit te vrijwaren.

Reclame

carvoeiro
Topic Starter
Berichten: 31

#19 , 27 jun 2010 18:28

Zonder over open of gesloten doelen, gele, rode of roze kaarten te willen discussiëren, met asbest kan je nooit voorzichtig genoeg zijn. Een plaat die schuurt en/of aan de elementen blootgesteld wordt verweert altijd.

Als daar dan nog eens andere feiten bijkomen ( zoals een buurvrouw die dreigt haar functie te misbruiken om gelijk te halen) dan is het de poster en de poster alleen die kan oordelen welke stappen hij dient te ondernemen om zijn rechten en bezit te vrijwaren.
Ik ben het hier volledig mee eens.....de expertisie zal het uitwijzen. Deze middag nog eens op het dak "geklommen"......... mijn roofing wordt nu al naar beneden geduwd door die golfplaten. Ondertussen gebruikt ze nu al de "naam van onze commissaris, wat een mens al niet doet hé :lol: om iemand te intimideren, maar dit staat netjes op een pv'tje...
Groetjes, geniet van het mooie weer en........KEEP SMILING :D

lucgescheiden
Berichten: 2810

#20 , 28 jun 2010 02:55

.....ondertussen zit er reeds een golfplaat door mijn roofing...
........ mijn roofing wordt nu al naar beneden geduwd door die golfplaten.
Wellicht kan de expert je dan ook aangeven welke versie je best verder gebruikt.

Maar het conflict opzoeken i.p.v. naar een win-win-oplossing te streven, wijst mij eerder op het voeren van onnodige gerechtsprocedures.
Maar poster oordeelt uiteraard autonoom over hoe zij haar respect wenst uit te drukken.
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#21 , 28 jun 2010 12:33

Win/win in een minnelijke schikking 199% akkoord, maar welke mogelijke minnelijke schikking zie je in dit geval waar de buur dreigt met het misbruiken van haar functie en het inschakelen haar "connecties"? Op de grond gaan liggen en vragen nog eens te schoppen?

lucgescheiden
Berichten: 2810

#22 , 28 jun 2010 18:08

Blaffende honden bijten niet!

Word je toch gebeten dan mag terecht de vraag gesteld worden;
- of je het dier niet aan tergen was,
- en ingeval van draad, of je je hand niet door de draad hebt gestoken.
Zeker als jijzelf eist dat het dier dient te worden afgemaakt.

Poster geeft zelf toe dat het hier een uit de handgelopen burenruzie gaat!
Het zou dus wel eens kunnen dat dit gedreig een oorzaak heeft.

Ik denk dat hier adviezen werden gegeven die de verzoenende rol van een vrederechter alleen maar bemoeilijken. Het omgekeerde kostte waarschijnlijk evenveel moeite, e zou op een iets kortere termijn tot een oplossing kunnen leiden.

Daarvoor hoef je evenmin op de grond te gaan liggen en om wat schoppen te vragen,
de bereidheid om samen voor een oplossing te gaan, getoond allicht van meer respect.
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#23 , 28 jun 2010 21:25

Het zou wel eens kunnen dat dit dreigen geen oorzaak heeft! En zo kan er hier nog jaren naast de kwestie worden gediscussieerd.

Poster vroeg om advies welke stappen hij kan ondernemen, als hij zelf de mening was toegedaan dat een oplossing in der minne nog mogelijk was had hij hier niet gepost of zijn post op een andere wijze opgesteld.

Erop gelet dat de poster alle gevraagd en ander advies heeft gekregen,

Slot erop. ( Voor klachten gelieve u tot de webmaster te wenden)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”