Het moment waarop de nieuwe wetgeving van kracht zal worden

Vandebos
Berichten: 16087

Re: Het moment waarop de nieuwe wetgeving van kracht zal wor

#16 , 10 jun 2010 21:39

Als dit byzondere taken zijn waarvoor de AV ooit toestemming heeft gegeven in het verleden zullen die vanaf heden het nieuwe regime dienen te volgen: jaarlijks te verlengen en een zesmaandelijkse rapportage aan de mede-eigenaars.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#17 , 10 jun 2010 22:02

gewist door poster
Laatst gewijzigd door Pedro op 11 jun 2010 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Tomopom
Topic Starter
Berichten: 78

#18 , 10 jun 2010 22:35

Als dit byzondere taken zijn waarvoor de AV ooit toestemming heeft gegeven in het verleden zullen die vanaf heden het nieuwe regime dienen te volgen: jaarlijks te verlengen en een zesmaandelijkse rapportage aan de mede-eigenaars.
Jaarlijks te rekenen van het moment dat de nieuwe wet van kracht gaat ? ... want ze zijn reeds lopende

En wat als die taken niet conform zijn de nieuwe wet betreffende het punt 'uitdrukkelijke vermelde jandelingen' ?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#19 , 10 jun 2010 23:21

- gelet op het feit dat het een overgangsjaar is heb je 2 mogelijkheden:

de syndicus aangetekend verzoeken de niet meer geldig toegewezen taken aan de rvb in overleg met hen te stoppen.
Op de volgende AV dienen deze taken ontnomen te worden aan de bevoegdhedenvan de rme.

Maar nogmaals... overgangsjaar... bij geding zullen vrederechtrs mild optreden.

Jaarlijks zou ik dus persoonlijk ruim bekijken, vanaf de volgende AV. (tenzij deze in september meer dan 9 maanden veraf is)

uitdrukkelijke vermelde handelingen: houdt juist in dat vanaf de eerst volgende AV waar de rme een aantal bevoegdheden toegewezen krijgt, deze bevoegdheden nauwkeurig omschreven dienen te worden. Een ruime algemene opdracht die voor alles vatbaar is zal niet meer door de beugel kunnen mocht er iemand naar de vrederechter mee trekken.

Tomopom
Topic Starter
Berichten: 78

#20 , 13 jun 2010 17:35

En hoe zit dat nu precies met dat lid van de RvB die geen eigenaar is ?
Hij is dus ( euheum ) verkozen en dat voor 3 jaar ( 1ste is om sinds AV laatstleden )
Maar de nieuwe wet verbiedt dat uitdrukkelijk !
Moet ie in principe aftreden zodra de nieuwe wetgeving van kracht gaat maar dan ontstaat er een open plaats ?
Of moet er gewacht worden tot de volgende AV om dat recht te zetten ?

Vandebos
Berichten: 16087

#21 , 13 jun 2010 21:08

Logica in een dergelijk geval gebied het lid van de rvb de eer aan zichzelf te houden en af te treden op de datum dat de wetgeving in voege treedt. (vermoedelijk 01/01/2010) Zijn openstaande plaats dient dan tijdens de volgende av ingevuld te worden door de eerste kandidaat die 50%+1 van de aanwezige 10.000sten achter zich weet te plaatsen.

Tomopom
Topic Starter
Berichten: 78

#22 , 14 jun 2010 02:17

Logica in een dergelijk geval gebied het lid van de rvb de eer aan zichzelf te houden en af te treden op de datum dat de wetgeving in voege treedt. (vermoedelijk 01/01/2010) Zijn openstaande plaats dient dan tijdens de volgende av ingevuld te worden door de eerste kandidaat die 50%+1 van de aanwezige 10.000sten achter zich weet te plaatsen.
Okay
En wat als ie het niet doet ?

Ik heb vandaag net een epistel van een brief gestuurd naar de syndic met al mijn grieven en uit de respons die ik kreeg vermoed ik eerlijk gezegd het allerergste. :?
Dit issue gaat hij gewoonweg totaal voorbij

Eerlijk gezegd jij of Pedro zou dat eens moeten lezen , uiteraard al je dat ziet zitten en de tijd daarvoor hebt, alsook die agenda die ons werd gestuurd dan krijg je alvast een idee.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”