dakisolatie medeëigendom

claire nacelle
Topic Starter
Berichten: 2

dakisolatie medeëigendom

#1 , 07 jun 2010 23:11

Hallo,

Ik woon in een gebouw met zes appartementen en zou de helft van het dak op eigen kosten willen isoleren. Niemand anders wil nl meedoen ondanks de flinke premies van oa overheid. Ik haal echter geen 75 procent goedkeuring van de medeëigenaars aangezien 1 eigenaar 2 volmachten heeft en alles dus blokkeert. Er rest me dus naar de vrederechter te stappen, maar wie moet zijn tussenkomst dan betalen?
Hoeveel zou dit kosten en hangt het er van af of ik gelijk krijg of niet?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
claire nacelle
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 08 jun 2010 09:30

Sorry voor mijn onwetendheid op juridisch vlak: uiteraard wordt voor de tussenkomst van de vrederechter zelf niks gerekend, maar wel alles wat errond hangt. Geen idee nog hoeveel dat kan bedragen.
In onze basisacte staat daarenboven dat geschillen via arbitrage moeten worden geregeld, een dure zaak naar het schijnt, maar kan worden vermeden door als beide partijen akkoord te gaan met het voorleggen van het geschil aan de vrederechter. Ook niet zeker of dat lukt bij ons aangezien de situatie al een jaar verzuurd is.

vriendelijke groeten

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”