reservefonds

nobody11
Topic Starter
Berichten: 8

reservefonds

#1 , 01 jun 2010 22:18

hallo iedereen,

ik ga binnenkort een apppartement kopen. Ik vroeg me hetvolgende af. Stel in het reservefonds van het appartement zit 10000 euro. (bv 10 appartementen).

1) De huidige verkoper, kan die zijn deel in het fonds opeisen bij vertrek (aangezien hij niet zou moeten betalen voor toekomstige verbouwingen aan het appartement)

2) als ik in het appartement trek, en er zou nadien een verbouwing moeten gebeuren aan het appartement voor X euro. kan men dan van mij eisen om al direct in de kosten te delen of zal eerst het reservefonds aangesproken worden?

bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 01 jun 2010 22:28

hallo iedereen,

ik ga binnenkort een apppartement kopen. Ik vroeg me hetvolgende af. Stel in het reservefonds van het appartement zit 10000 euro. (bv 10 appartementen).

1) De huidige verkoper, kan die zijn deel in het fonds opeisen bij vertrek (aangezien hij niet zou moeten betalen voor toekomstige verbouwingen aan het appartement)Neen dat kan hij niet. Al wat in reservefonds zit is en blijft eigendom van de VME.
2) als ik in het appartement trek, en er zou nadien een verbouwing moeten gebeuren aan het appartement voor X euro. kan men dan van mij eisen om al direct in de kosten te delen of zal eerst het reservefonds aangesproken worden? Het hangt af van de beslissing van de AV of welbepaalde grote kosten uit het reservefonds worden gefinancierd of door een nieuwe, aparte opvraging van extra fondsen. Maar u zal als nieuwe eigenaar op dezelfde voet behandeld worden als de andere eigenaars. U moet dus zeker niet meer betalen dan de anderen.
bedankt!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Pedro
Berichten: 735

#3 , 02 jun 2010 16:29

U bedoelt met verbouwingen aan het appartement toch dat het gaat om werken aan de gemeenschappelijke delen?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”