wie moet zorgen voor een becijferd bestek tgv gevolgschade??

marsupilami
Topic Starter
Berichten: 100

wie moet zorgen voor een becijferd bestek tgv gevolgschade??

#1 , 01 jun 2010 21:12

Ik ben eigenares van een appartement dat ik verhuur. Vandaag krijg ik een brief van de syndicus waarin hij mij zegt dat ik "de eventuele gevolgschade merkbaar in mijn appartement nav het lek op de 5de verdieping, kenbaar moet maken.

deze bekendmaking dient te gebeuren binnen de 30 dagen én vergezeld met een becijferd bestek van de schade.

Om te beginnen is de eigenaar van het vijfde verdiep, waar ergens een lek blijkt te zijn, nooit op de hoogte gebracht van dit feit. Ten tweede was ik door mijn huurder vorige week opgebeld omdat er water liep uit de verlichtingsbol in het toilet. Waarop ik hem heb gezegd dat hij daarvoor de syndic moest contacteren, tenslotte meen ik toch dat hij degene is die zo'n zaken moet oplossen, we betalen er ons al blauw aan.

Is het niet de taak van de syndicus om de eigenaar van het vijfde verdiep (die eveneens ook zijn appartement verhuurd en er dus zelf niet woont) op de hoogte te brengen van het lek?
Is het niet de taak van de syndicus om zelf de schade in mijn appartement te gaan bekijken en te zorgen voor een becijferd bestek???

Het is toch niet aan mij om (en ik zou bij god niet weten bij wie of waar ik moet gaan aankloppen) ergens een becijferd bestek te verkrijgen, de schade te gaan inschatten en dergelijke meer???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 01 jun 2010 21:37

Ik ben eigenares van een appartement dat ik verhuur. Vandaag krijg ik een brief van de syndicus waarin hij mij zegt dat ik "de eventuele gevolgschade merkbaar in mijn appartement nav het lek op de 5de verdieping, kenbaar moet maken.

deze bekendmaking dient te gebeuren binnen de 30 dagen én vergezeld met een becijferd bestek van de schade.

Om te beginnen is de eigenaar van het vijfde verdiep, waar ergens een lek blijkt te zijn, nooit op de hoogte gebracht van dit feit. Ten tweede was ik door mijn huurder vorige week opgebeld omdat er water liep uit de verlichtingsbol in het toilet. Waarop ik hem heb gezegd dat hij daarvoor de syndic moest contacteren, tenslotte meen ik toch dat hij degene is die zo'n zaken moet oplossen, we betalen er ons al blauw aan.

Is het niet de taak van de syndicus om de eigenaar van het vijfde verdiep (die eveneens ook zijn appartement verhuurd en er dus zelf niet woont) op de hoogte te brengen van het lek?

Is het niet de taak van de syndicus om zelf de schade in mijn appartement te gaan bekijken en te zorgen voor een becijferd bestek???

Het is toch niet aan mij om (en ik zou bij god niet weten bij wie of waar ik moet gaan aankloppen) ergens een becijferd bestek te verkrijgen, de schade te gaan inschatten en dergelijke meer???
U moet inderdaad zelf zorgen voor een bestek en dat overmaken aan de syndicus. De syndicus zal op grond van de blokverzekeringspolis de verzekeringsmaatschappij inlichten door aangifte te doen van het schadegeval. Vermoedelijk zal de verzekering een schade-expert sturen om de schade op te nemen en het bestek al dan niet goed te keuren.
U hoeft zich helemaal niet te richten tot de eigenaar van het bovenliggende appartement. Daarna moet u uiteraard zelf het nodige doen om de herstelling te laten uitvoeren. Niet de syndicus, omdat het schade betreft aan een privatief.
Het komt me voor dat de syndicus correct handelt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

marsupilami
Topic Starter
Berichten: 100

#3 , 01 jun 2010 23:04

Dank U!!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”