watermeter

sisi8918
Topic Starter
Berichten: 32

watermeter

#1 , 27 mei 2010 14:03

wij hebben 50 appartementen in ons gebouw met 1 waterteller, mag de watermaatschappij ons dan abonnementsvergoeding aanrekenen per woongelegenheid?
Ik dacht omdat er maar één enkele meter staat die moet opgenomen worden door de maatschappij en we dan tussenmeters hebben voor ons verbruik, dat we dan ook geen vergoeding per woongelegenheid moeten betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 mei 2010 14:51

wij hebben 50 appartementen in ons gebouw met 1 waterteller, mag de watermaatschappij ons dan abonnementsvergoeding aanrekenen per woongelegenheid?
Ik dacht omdat er maar één enkele meter staat die moet opgenomen worden door de maatschappij en we dan tussenmeters hebben voor ons verbruik, dat we dan ook geen vergoeding per woongelegenheid moeten betalen?
U bedoelt waarschijnlijk het vast recht. Voor zover ik uit ervaring weet wordt dat vastgesteld in functie van het aantal appartementen. Bijv. in ons appartementsgebouw is dat vast recht iets meer dan 800 EUR per jaar. In onze eengezinswoningbedraagt het slechts een fractie van dat bedrag.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 27 mei 2010 15:52

Heel vaak wordt volgende berekening gemaakt:

Als via één aansluiting meer verbruikerseenheden van water worden voorzien, dan geldt een verminderd vastrechttarief voor elke verbruikerseenheid. Dit verlaagde vastrechttarief wordt aan de syndicus/eigenaar van het pand in rekening gebracht.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”