KLIMOP langs muur door de buurman verdelgt met insecticides?

de Paul
Topic Starter
Berichten: 4

KLIMOP langs muur door de buurman verdelgt met insecticides?

#1 , 27 mei 2010 09:12

:arrow: betreft een blinde muur van een oudere hangaar van de buren die reeds 20 jaar begroeid is met klimop (niet agressieve). Vorige zomer werd ik aangesproken om deze te verwijderen, hij zou de muur willen cementeren en daarna schilderen.... zoals hij reeds deed aan de voorkant ttz de straatkant. De klimop is nu na de winter volledig 'dood'; ik denk door de buurman :twisted: met ROUNDUP of zoiets. Hoogstwaarschijnlijk was hij zelfs op onze grond om dit uit te voeren. Kan dit zomaar? :?: :?: :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 27 mei 2010 13:56

Van wie is de muur?

de Paul
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 27 mei 2010 16:34

de muur maakt deel uit van de hangaar van de buurman en staat op de perceelsgrens. Hij is niet gemeen. De klimop werd indertijd geplant met mondelinge toestemming.

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 27 mei 2010 17:06

Dan vrees ik dat de buur de klimop inderdaad mag verwijderen om de nodige werken aan zijn muur uit te voeren. Hij mag voor die werken jouw eigendom betreden, maar moet je wel eerst om toestemming vragen. Geef je die toestemming niet, dan zal hij die via de vrederechter afdwingen.

de Paul
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 27 mei 2010 17:15

:? ja dat kan kloppen.

Ik ben wel zinnens van onmiddellijk een haag te planten dewelke ik reeds heb gekocht op 50 cm afstand. (dit is dan de stam van de plant)
Hij zal daardoor niet kunnen werken aan zijn muur.

Cementeren dikte bv 1 cm mag niet denk ik??? wel bv hervoegen of kaleien

de Paul
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 28 mei 2010 16:59

Hallo,
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: graag ontving ik nog wat extra advies ...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”