lokatie algemene vergadering

winter
Topic Starter
Berichten: 41

lokatie algemene vergadering

#1 , 24 mei 2010 14:23

Kan een door het BIV geschorste syndicus daags voor de algemene vergadering de lokatie van deze herzetten?
Hoe neem ik dit op?
Heeft hij iedereen kunnen bereiken of wil hij mij van die vergadering weg houden?
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 24 mei 2010 15:18

Neen, zeker bij een geschorste syndicus lijkt me dit reden genoeg om middels geding de vergadering ongeldig te laten verklaren. Zeker als deze wijziging dan nog wordt gepleegd tijdens een verlengd feestweekend.

Bij de opening van de vergadering onmiddellijk eisen van de voorzitter dat deze ze schorst wegens onregelmatigheden bij de oproeping tot bijeenkomst.

Lees uw statuten na om te kijken hoe lang op voorhand de datum én plaats dienen bekendgemaakt te worden aan de mede-eigenaars.

Timmermans, Handboek Appartementsrecht, Kluwer 2008, p. 425 zegt hierover:
425. Wanneer de syndicus de plaats, het lokaal, de maand, de dag of het uur door omstandigheden wijzigt, dan is hij verplicht, behoudens hoogdringendheid, een nieuwe convocatie te sturen.

Uiteraard zal hij vooraf tijdig de mede-eigenaars over de annulatie van de geconvoceerde algemene vergadering informeren.

De nieuwe convocatie dient vanzelfsprekend geheel aan de gestelde voorwaarden te voldoen.

winter
Topic Starter
Berichten: 41

#3 , 09 jun 2010 20:10

Ik volgde uw raad op omdat ik ook dacht dat dat correct was. Mijn toenmalige advokaat stelde een privé-dedectieve van het BIV aan waarvan ik tot op heden nog niet weet of dat ook daadwerkelijk zo was. Ondertussen veranderde ik van advokaat omdat ik vond dat hij meer voor de tegenpartij werkte dan voor mij. Blijkt nu dat het verslag van die privé-dedectieve geen steek hield. Ze bleef nieteens tot het einde van de vergadering beweerd men. Aan mijn opdracht ging ze al geheel voorbij. Wie beweerd nog dat dit alles zo eenvoudig is??? en tenslotte nog dit!!! Ons kent ons! Immer en altijd wieder!!!

Reclame

winter
Topic Starter
Berichten: 41

#4 , 09 jun 2010 21:12

Toch ook heel erg graag uw raad in deze.
MVG

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 09 jun 2010 21:54

ok, maar wat is de vraag?

winter
Topic Starter
Berichten: 41

#6 , 10 jun 2010 10:29

Mijn vraag is de volgende : "Hoe kom ik te weten of die mevrouw,aangesteld door die advokaat,ook daadwerkelijk een privé-dedctieve van het BIV was?"
mvg

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 10 jun 2010 10:49

Wist zelfs niet dat het BIV privé detectives had.

In het dossier zitten de gegevens van de detective. Is het niet mogelijk deze te contacteren?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”