afrekening bekomen van een syndicus

Nightlamp
Topic Starter
Berichten: 8

afrekening bekomen van een syndicus

#1 , 21 mei 2010 13:37

Beste,

Onlangs heb ik mijn appartement verkocht. De voorbije maanden/jaren waren er wat kleine problemen met de syndicus, die nogal laks optrad, imho fouten maakte, en zeer moeilijk tot actie te krijgen was.
Onlangs hoorde ik van voormalige mede-eigenaars dat de afrekening van vorig jaar was rondgestuurd. Daar ik niets ontvangen had heb ik de syndicus hiervoor 2x gebeld, en 1x gemaild. Telkens beweerde ze dat de afrekening opgestuurd was.
Ik wilde nu nogmaals contact met haar opnemen, maar een stap verder gaan dan het gewoon te vragen. Wat zijn hiervoor de mogelijkheden? Kan ik bv. een cc sturen naar het BIV, moet ik die brief aangetekend sturen, ...?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 21 mei 2010 15:39

U verstuurd dit schrijven aangetekend met bewijs van ontvangst. In het schrijven geeft u de syndicus tien dagen na kennisname om u de gevraagde afrekening te bezorgen. U deelt hem vriendelijk mee dat bij gebrek aan de gevraagde documenten binnen de gestelde periode u zich verplicht ziet hem en de vme in gebreke te stellen en verdere stappen te ondernemen om de documenten waar u recht op heeft te bekomen.

In het schrijven vermeldt u eveneens de data waarop u dit verzoek reeds eerder heeft verricht.


Met vriendelijke groeten enz...

winter
Berichten: 41

#3 , 21 mei 2010 15:47

Misschien is uw vroegere syndicus ook geschorst en dan beland je in een onbekend landschap.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 21 mei 2010 16:39

Hetgeen je altijd kan navragen op centrale nr van het BIV.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”