stemming algemene vergadering

sisi8918
Topic Starter
Berichten: 32

stemming algemene vergadering

#1 , 19 mei 2010 20:46

hoe moet er gestemd worden op de algemene vergadering?
Verleden jaar op de eerste vergadering werd dit gedaan door de handen op te steken. Ik ben er voorstander van dit schriftelijk en anoniem te doen, is dit gebruikelijk? Kan ik dit eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 mei 2010 21:33

Schriftelijk is aan te raden aangezien de telling dan tegenstelbaar is in een geding. Anoniem is ten zeerste af te raden... Het veroorzaakt moeilijkheden bij latere betwistingen.

In de nieuwe wetgeving die in september in voege treedt is trouwens voorzien dat de syndicus verplicht de neen stemmers en diegenen die zich onthouden hebben in de notulen bij naam dient op te nemen.

sisi8918
Topic Starter
Berichten: 32

#3 , 20 mei 2010 15:24

Er moet ook gestemd worden voor de syndicus en het opnieuw aanstellen van de beheerraad, ik veronderstel dat we dan daarvoor wel kunnen eisen om anoniem te stemmen, dit om geen wrevel tussen de bewoners en eventueel beheerraad te laten ontstaan.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 20 mei 2010 16:08

Neen, het is zeker in die stemmingen juist aangeraden niet anoniem te stemmen om mogelijke geschillen later uit de weg te gaan.

Het beste zou zijn als de syndicus stemformulieren opmaakte met daarop per eigenaar het aantal 10.000sten of per kavel een stemformulier die aan het begin van de vergadering aan de gerechtigde mede-eigenaars worden uitgedeeld.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”