Aanstelling Kas commissi

fz2qss
Topic Starter
Berichten: 6

Aanstelling Kas commissi

#1 , 13 mei 2010 12:10

Beste ,
Wij wonen in een residentie van 50 Luxe appartementen en nu al met de 2de syndic , wat rekeningen betrefd gaan wij van kwaad naar erger ( incompetendt ) noem ik dat. Op de laatste VME vergadering wenste ik dat een kas commisie werd aangestel en dit punt is dan op mijn aandringen op de agenda gekomen maar op de vergadering zelf heeft zij het afgeblazen met reden dat het niet verplicht is , nu is mijn vraag is dat zo en wat kan ik er tegen doen wan ik heb het gevoel dat zonder kas commisie word het chaos .
Als vast bedank.
Nico

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 13 mei 2010 12:16

lees de artikelen 577 Burgelijk wetboek eens en kijk de statuten van het gebouw na.

De nieuwe wetgeving op mede-eigendom is verleden week goedgekeurd. Vanaf september treedt deze in werking. dan zijn er veel meer mogelijkheden voor de beheerraaad en de AV om in te grijpen. eén van de nieuwe verplichtingen is oa. het aanstellen van iemand buiten de raad van beheer om de jaarlijkse rekeningen ed. na te kijken.

U vindt het wetsvoorstel voor amendering terug in de link in onderschrift. De geamendeerde tekst is nog niet verschenen. Zodra deze beschikbaar is plaats ik hem in de lijst.


Reclame

JPB
Berichten: 3

#4 , 13 mei 2010 17:03

lees de artikelen 577 Burgelijk wetboek eens en kijk de statuten van het gebouw na.

De nieuwe wetgeving op mede-eigendom is verleden week goedgekeurd. Vanaf september treedt deze in werking. .
Wij hebben een Algemene vergadering op 17 juni, wil dit zeggen dat ik op die vergadering bv. volgende punten niet kan laten bespreken / stemmen ???
- voorzitterschap van de vergadering door een mede-eigenaar ( en niet door de syndicus )
- aanstelling van een " raad van beheer " ( nu 1 persoon )
- aanstelling van een " verificateur" voor de lopende rekeningen ( nu enkel mogelijk enkele dagen voor de vergadering )
- nauwkeuriger opstellen van het verslag van de vergadering
- stemming / noteren van de juiste stemmen ( en niet per hand-op-steken zonder een telling der stemmen )

Ik vecht al enkele jaren tegen de spreekwoordelijke bierkaai, onze syndicus is een zeer correct persoon wat betreft de rekeningen, enkel neemt hij het niet zo nauw wat betreft het verloop van de vergaderingen, voorstellen en stemmingen.

Ook ben ik ( bijna 55 jaar :cry: ) één van de jongste eigenaars, meerdere eigenaars beschouwen de jaarlijkse vergadering meer als een avondje uit met enkele gratis drankjes.Meestal worden mijn voorstellen weg gelachen ..... De meeste weten halfweg de vergadering al niet meer wat er besproken is

Wie heeft raad ????

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”