Afzichtelijke afwerking

Danny 22
Topic Starter
Berichten: 4

Afzichtelijke afwerking

#1 , 10 mei 2010 11:32

Beste forummers,

Momenteel is m'n buurman, die niets heeft gezegd, een houten "muur" aan 't plaatsen die langs mijn zijde, om zo te zeggen, afzichtelijk is afgewerkt, ruwe houten steunbalken en planken van allerlei maten om zijn kant te ondersteunen.
Moet ik daarmee zo maar akkoord gaan, en hoe kan ik eventueel handelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 10 mei 2010 11:39

Staat die muur OP de perceelgrens ... of staat die aan ZIJN kant van de perceelgrens? Als die reglementair aan zijn kant staat, kunt u weinig doen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Danny 22
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 10 mei 2010 11:45

Staat die muur OP de perceelgrens ... of staat die aan ZIJN kant van de perceelgrens? Als die reglementair aan zijn kant staat, kunt u weinig doen.

Lenny
Hij staat op zijn kant van de perceelgrens. Vraag: moet ik daar akkoord mee gaan om op deze rommelige "muur" te kijken? Wat met de waardevermindering wegens uitzicht van mijn perceel?

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 10 mei 2010 15:01

Zoals ik zei: als de muur op zijn perceel staat, mag hij doen wat hij wil, zolang hij algemene regels respecteert wat betreft maximumhoogte en materialen.

Het staat u vrij aan uw kant ook "iets" te zetten om het zicht weer beter te maken.

't Is wel een beetje triestig dat de buur niet kwam overleggen om eventueel samen te doen in een gemeenschappelijke scheiding die dan iets mooier kon zijn door dubbel budget.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Danny 22
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 10 mei 2010 15:29

Zoals ik zei: als de muur op zijn perceel staat, mag hij doen wat hij wil, zolang hij algemene regels respecteert wat betreft maximumhoogte en materialen.

Het staat u vrij aan uw kant ook "iets" te zetten om het zicht weer beter te maken.

't Is wel een beetje triestig dat de buur niet kwam overleggen om eventueel samen te doen in een gemeenschappelijke scheiding die dan iets mooier kon zijn door dubbel budget.

Lenny
Dat laatste is idd triestig, om van de andere pesterijen en roddel nog maar te zwijgen.
Hartelijk dank voor de info.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”