algemene vergadering - mede-eigendom

JPB
Topic Starter
Berichten: 3

algemene vergadering - mede-eigendom

#1 , 06 mei 2010 12:39

Hallo,

Binnenkort is er weer de jaarlijkse algemene vergadering van de mede-eigenaars van de residentie waar ikzelf ook een appartement bezit

Jaarlijks negeert de syndicus mijn vraag de vergadering te laten voorzitten door een mede-eigenaar.

Wie notuleert de beslissingen ????

Hoe zit dit wettelijk in mekaar ???

Bovendien negeert hij ook mijn vraag om bij belangrijke beslissingen schriftelijk te laten stemmen, kwestie van het aantal stemmen te kunnen tellen. Hij negeert dit steeds met de opmerking " te veel rompslomp "

Wie kan mij wat uitleg geven of verwijzen naar de reglementering ???

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 06 mei 2010 13:55

Lees om te beginnen eens de statuten van het gebouw na.

In essentie is het ten zeerste af te raden de syndicus voorzitter van de vergadering te laten "spelen". Het is immers de voorzitter die de dialoog tussen syndicus en aanwezige mede-eigenaars dient te leiden.

Vanavond lees ik nog wat verslagen na waarin dit ter sprake komt om mijn geheugen opnieuw op te frissen.

In de basisakte of het reglement kan eventueel beschreven staan wie het verslag opmaakt en wie de vergadering dient te leiden.

Als er nog mede-eigenaars zijn die de stemming schriftelijk willen schrijven jullie gezamenlijk een AS met die eis. (die trouwens in het belang van de syndicus zelf is mocht er ooit iemand naar het vredegerecht trekken om een geding aan te spannen tegen de vme)

Zoek eens op dit forum op de term voorzitter vergadering. Dit is al eens uitgebreid besproken.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”