syndicus

martine
Topic Starter
Berichten: 93

syndicus

#1 , 02 mei 2010 19:43

even in het kort.
in 2006 hebben ze onze terassen gerenoveerd,na enkele maanden begonnen de nieuwe tegels af te scheuren en zelfs naar beneden te vallen van de terassen in de ondertuinen.
nu na vele brieven en de syndicus verantwoordelijk te hebben gesteld voor nalatigheid en niet optreden ,zal dit punt op de algemene vergadering aangekaart worden en zal gevraagd worden aan de eigenaars om een juridisch dossier op te stellen tegen de firma die deze renovatie heeft uitgevoerd.(deze weigerd gewoon te reageren en als ze dit dan doen zeggen ze dat de renovatie door een onderaannemer is gebeurd)
maar wat gebeurd er uiteindelijk op het moment dat de meerderheid van de eigenaars er niet mee akkoord gaan om verdere stappen te ondernemen,kan ik deze en de syndicus alsnog verantwoordelijk stellen voor ongevallen ivm het afbreken van deze tegels die naar beneden vallen in de ondertuinen zodat ik me kan indekken .

hartelijk dank.
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 02 mei 2010 22:35

Ik denk persoonlijk (dat men mij corrigeert als ik verkeerd ben) dat dan het ogenblik is aangebroken om te procederen tegen de vme die weigert beslissingen te nemen en daardoor niet alleen u persoonlijk benadeelt doch tevens de veiligheid van het gebouw voor inwoners én derden in gevaar brengt.

Pedro
Berichten: 735

#3 , 02 mei 2010 23:07

even in het kort.
in 2006 hebben ze onze terassen gerenoveerd,na enkele maanden begonnen de nieuwe tegels af te scheuren en zelfs naar beneden te vallen van de terassen in de ondertuinen.
nu na vele brieven en de syndicus verantwoordelijk te hebben gesteld voor nalatigheid en niet optreden ,zal dit punt op de algemene vergadering aangekaart worden en zal gevraagd worden aan de eigenaars om een juridisch dossier op te stellen tegen de firma die deze renovatie heeft uitgevoerd.(deze weigerd gewoon te reageren en als ze dit dan doen zeggen ze dat de renovatie door een onderaannemer is gebeurd)
maar wat gebeurd er uiteindelijk op het moment dat de meerderheid van de eigenaars er niet mee akkoord gaan om verdere stappen te ondernemen,kan ik deze en de syndicus alsnog verantwoordelijk stellen voor ongevallen ivm het afbreken van deze tegels die naar beneden vallen in de ondertuinen zodat ik me kan indekken .

hartelijk dank.
mvg
We zijn tussen het vaststellen van de gebreken en nu 4 jaar later. Dit speelt geenszins in uw/jullie voordeel. Een pasklaar antwoord geven is quasi onmogelijk zonder het volledige dossier te hebben ingekeken. Zo is o.a. de kans groot dat de betegeling van de terrassen als privatief wordt omschreven, waardoor - onder voorbehoud - niet de VME maar wel de individuele eigenaars zelf hadden moeten reageren...
Maar zoals aangehaald alles zal afhangen van de documenten, briefwisseling,...

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”