Schade aan terras van onderbuur

Peterke1975
Topic Starter
Berichten: 1

Schade aan terras van onderbuur

#1 , 25 apr 2010 19:31

Ik woon in het bovenste appartement in een blok van 2 verdiepingen. Achteraan het appartement is een terras. Aan de onderkant van ons terras hangt geen dakgoot en is er geen afwatering voorzien.

Recentelijk heeft onze onderbuur gemeld dat zijn terras beschadigd is door het water dat door de beton van het terras komt.

Nu heb ik hier een aantal vragen over
1. Is er een constructiefout geweest waardoor de terassen water doorlatend zijn?
2. Wie is verantwoordelijk voor het plaatsen van een dakgoot?
3. Wie draait op voor de kosten aan het terras onder ons?

Alvast bedankt,

Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 25 apr 2010 21:08

Ik woon in het bovenste appartement in een blok van 2 verdiepingen. Achteraan het appartement is een terras. Aan de onderkant van ons terras hangt geen dakgoot en is er geen afwatering voorzien.

Recentelijk heeft onze onderbuur gemeld dat zijn terras beschadigd is door het water dat door de beton van het terras komt.

Nu heb ik hier een aantal vragen over
1. Is er een constructiefout geweest waardoor de terassen water doorlatend zijn?
2. Wie is verantwoordelijk voor het plaatsen van een dakgoot?
3. Wie draait op voor de kosten aan het terras onder ons?

Alvast bedankt,

Peter
Raadpleeg eerst de statuten van het gebouw om na te gaan of de terrassen privatief zijn of tot de gemeenschappelijke delen behoren. Dat laatste is in 99 percent zo, met uitzondering van de betegeling (indien die er is).
Bijgevolg draait ingeval van kosten de Vereniging van Mede-eigenaars ervoor op (waterdicht maken/waterafvoer plaatsen). De waterschade aan het onderliggend appartement is vermoedelijk gedekt door de verzekerinspolis van het gebouw.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”