oprichten garage

dual
Topic Starter
Berichten: 56

oprichten garage

#1 , 24 apr 2010 12:27

Hallo allemaal,

Ik heb een 10-tal jaren geleden een appartementje gekocht in een blok van 5.
Op de notariele akte stond 17/100ste voor het appartement en 5/100ste voor de nog op te richten garage(totaal 22/100ste) .
Ieder heeft zijn garagenummer gekregen.

Er zijn tot op heden nog geen garages opgericht, moet ik toestemming van de andere mede-eigenaars hebben om zelf een garage te mogen zetten?


bedankt
dual

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dual
Topic Starter
Berichten: 56

#2 , 27 apr 2010 11:16

Geen reactie?

simonjo
Berichten: 285

#3 , 17 mei 2010 18:18

Voor een garage moet je een bouwaanvraag opstellen en elke mede-eigenaar laten tekenen voor akkoord.

Indien garage op de scheiding met een ander perceel staat moet de eigenaar daarvan ook tekenen voor akkoord...

Indien garage >30m2 dan moet er een architect aan te pas komen !!!

Daarna kan je bouwaanvraag indienen bij gemeente.

Tekenen niet alle ME's en/of buren dan moet de gemeente de lange procedure volgen en elke ME / buur aanschrijven om gedurende een periode van 30 dagen bezwaren te komen uiten.

Daarna kan behoudens verkavelingsvoorschriften of dergelijke de bouwvergunning afgeleverd worden en moet jij deze gedurende 30 dagen uithangen alvorens met de werken te beginnen.

Als die garages op de plannen van het appartementsgebouw stonden 10 jaar geleden zal er vermoedelijk niemand een speld tussen kunnen krijgen om die alsnog te zetten.

Het gaat alleen een hele tijd duren voor de papiermolen rond is.

Maak dan ook ineens duidelijk afspraken rond het feit dat je de muren van je garage te paard zal bouwen, dwz dat eventuele latere bouwers die muur moeten overnemen (en ervoor betalen).

Wat met de plaatsing van electriciteit in deze garage? al aan gedacht, is dit voorzien op de originele plannen/in de basisakte, komt dit op de gemeenschappelijke meter of individueel?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”