wijziging basisakte

tanjastappers
Topic Starter
Berichten: 2

wijziging basisakte

#1 , 21 apr 2010 11:48

Hallo iedereen,

is er iemand die mij kan helpen. Ik zou graag willen weten welke procedure ik moet volgen om mijn basisakte te laten aanpassen.
in mijn basisakte staat dat ik slechts 4 aandelen heb, terwijl dit niet realistisch is. Ik zou dit graag officieel willen laten wijzigen.
Wat moet ik exact doen? hoeveel gaat mij dit kosten? moet dit via een notaris?

Alvast bedankt,

Tanja

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 21 apr 2010 11:56

Hallo iedereen,

is er iemand die mij kan helpen. Ik zou graag willen weten welke procedure ik moet volgen om mijn basisakte te laten aanpassen.
in mijn basisakte staat dat ik slechts 4 aandelen heb, terwijl dit niet realistisch is. Ik zou dit graag officieel willen laten wijzigen.
Wat moet ik exact doen? hoeveel gaat mij dit kosten? moet dit via een notaris?

Alvast bedankt,

Tanja
Hiervoor moet u een geding inspannen voor vredegerecht.
Waarom wilt u groter aandeel? Om een groter deel van de gemeenschappelijke kosten te moeten betalen? Dat wordt namelijk berekend volgens de grootte van uw "aandeel".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Pedro
Berichten: 735

#3 , 21 apr 2010 23:04

Hallo iedereen,

is er iemand die mij kan helpen. Ik zou graag willen weten welke procedure ik moet volgen om mijn basisakte te laten aanpassen.
in mijn basisakte staat dat ik slechts 4 aandelen heb, terwijl dit niet realistisch is. Ik zou dit graag officieel willen laten wijzigen.
Wat moet ik exact doen? hoeveel gaat mij dit kosten? moet dit via een notaris?

Alvast bedankt,

Tanja
Als u in een gedwongen appartementsmede-eigendom woont, dient u het wijzigen van de aandelen vooreerst op de agenda van een vergadering te laten plaatsen zodat er kan worden over beslist.
Dat is de hiërarchische weg.
Wanneer dan de benodigde meerderheid niet wordt gehaald, kan u binnen de door de wet gestelde termijn de vrederechter vatten.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”