poetsvrouw in diens van VME

sisi8918
Topic Starter
Berichten: 32

poetsvrouw in diens van VME

#1 , 19 apr 2010 14:12

Wij wonen in een appartementsgebouw sedert 2 jaar (nieuwbouw). Na de eerste algemene vergadering verleden jaar werd een poetsfirma aangesteld om de algemene delen te onderhouden. Nu 1 jaar later, zijn we al aan onze derde firma bezig, die alweer een zeer slechte dienst verleent. Zo kan het echt niet verder. Mijn vraag is nu of het mogelijk is als VME om een poetsvrouw aan te nemen en hoe dat dan gaat voor de sociale lasten en de verzekering en zo? De algemene vergadering nadert, en ik wil dit als punt aanbrengen, maar wil eerst wat inlichtingen over de verschillende mogelijkheden, zoadt ik daar geen onmogelijke dingen naar voor breng.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 apr 2010 16:30

De VME zal een werkgeversdossier dienen te openen, zich in te schrijven bij een sociaal secretariaat (niet verplicht maar wel makkelijk), een verzekering arbeidsongevallen en Burgerlijke aansprakelijkheid voor de poetsvrouw dienen te nemen.

Natuurlijk dient er een contract te worden opgesteld met daarin uitgebreid de uren dat ze verwacht wordt te kuisen en welke delen van de residentie ze dient onder handen te nemen.

jean pierre1950
Berichten: 194

#3 , 20 apr 2010 12:36

Mijn vrouw is ingeschreven 4 uur de maandag en 4 uur de vrijdag. Op jaarbasis is dit 388 uren zij geeft netto 3361,64 € per jaar ontvangen of 8.68 € per uur.
De totale kost voor de V.M.E. is 6526,45 €, verzekering, eindjaarpremie, vakantiegeld, medische keuring dus alles inbegrippen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”