onverdeeldheid van appartementen

Denise
Topic Starter
Berichten: 2

onverdeeldheid van appartementen

#1 , 15 apr 2010 10:37

Wij zijn met drie kinderen en hebben een appartementsgebouw met drie appartementen die in onverdeeldheid zijn .Wij bewonen elk een appartement.Met de jaren hebben mijn man en ik het appartement dat we bewonen zelf op onze kosten volledig gerenoveerd.De andere appartementen daar is nooit iets aan gedaan.Wat nu als er één uit onverdeeldheid wil treden,moeten wij daar met akkoord zijn?En zal er rekening met gehouden worden met de kosten die wij in het appartement gedaan hebben?En moeten wij meebetalen wanneer er één uit onverdeeldheid wil treden.Twee kinderen zijn daar op tegen.
mvgr.
Denise

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 15 apr 2010 11:24

Wij zijn met drie kinderen en hebben een appartementsgebouw met drie appartementen die in onverdeeldheid zijn .Wij bewonen elk een appartement.Met de jaren hebben mijn man en ik het appartement dat we bewonen zelf op onze kosten volledig gerenoveerd.De andere appartementen daar is nooit iets aan gedaan.Wat nu als er één uit onverdeeldheid wil treden,moeten wij daar met akkoord zijn?En zal er rekening met gehouden worden met de kosten die wij in het appartement gedaan hebben?En moeten wij meebetalen wanneer er één uit onverdeeldheid wil treden.Twee kinderen zijn daar op tegen.
mvgr.
Denise
Indien één van de mede-eigenaars uit onverdeeldheid wil treden kunnen de mede-eigenaars dat niet tegenhouden. Ingeval er onderling niets kan overeengekomen worden over de wijze waarop de onverdeeldheid zal worden stopgezet kan de eisende partij via het gerecht een openbare verkoop van het hele gebouw bewerkstelligen.

Wat bedoelt met "meebetalen"?

Of er een compensatie voor de vrijwillige investeringen in het zelf bewoonde appartement kan worden bekomen is niet vanzelfsprekend. Was er daaromtrent een akkoord met de andere mede-eigenaars?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Denise
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 apr 2010 12:17

Het renoveren van het appartement was noodgedwongen.De bouw ervan is 1968 en er was niets vernieuwd.Er is een volledige nieuwe badkamer geplaatst en nieuwe toilet voorzetrolluiken overal nieuwe vloeren enz.dit allemaal op onze eigen kosten.Mijn ouders hebben nooit iets aan de appartementen gedaan en het altijd verhuurd tot wij er zijn komen wonen.Kunnen wij de persoon die uit onverdeeldheid wil gaan het appartement dat ze bewoond en heeft laten verkommeren toewijzen.Ze woont daar al 15 jaar.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 15 apr 2010 12:19

Jullie kunnen tevens eens een notaris raadplegen en overwegen een splitsingsakte voor het gebouw te laten opstellen.

Op die wijze houdt de onverdeeldheid op te bestaan en kunnen diegenen die hun flat wensen te behouden ze behouden zonder anderen in hun verkoopsplannen te hinderen en vice versa.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”