Scheidingsmuurtje op de perceelgrens

sabine.deconinck
Topic Starter
Berichten: 3

Scheidingsmuurtje op de perceelgrens

#1 , 07 apr 2010 14:15

Hieromtrent graag enige info.

De woning die wij bewonen werd zo'n 35 geleden gebouwd.
Op de perceelsgrens werd destijds door mijn vader een muurtje gemetst van zo'n 60 cm hoogte om de grond van de gebuur, die later bouwde en zijn perceel ophoogde, tegen te houden.
De tand des tijds deed ondertussen zijn werk en recentelijk heeft een gedeelte van het muurtje het begeven.
Aangezien er dus geen barrière meer aanwezig is die de grond tegenhoudt schuift deze langzaam onze kant op.
Zoals kan worden verondersteld was de buur niet tevreden en eist dat de muur wordt hersteld.
Daarom mijn vraag:
- Kan hij dit eisen?
- Zo ja, kan hij eisen dat dit volledig op onze kosten gebeurd?

Alvast bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 07 apr 2010 15:40

Hieromtrent graag enige info.

De woning die wij bewonen werd zo'n 35 geleden gebouwd.
Op de perceelsgrens werd destijds door mijn vader een muurtje gemetst van zo'n 60 cm hoogte om de grond van de gebuur, die later bouwde en zijn perceel ophoogde, tegen te houden.
De tand des tijds deed ondertussen zijn werk en recentelijk heeft een gedeelte van het muurtje het begeven.
Aangezien er dus geen barrière meer aanwezig is die de grond tegenhoudt schuift deze langzaam onze kant op.
Zoals kan worden verondersteld was de buur niet tevreden en eist dat de muur wordt hersteld.
Daarom mijn vraag:
- Kan hij dit eisen?
- Zo ja, kan hij eisen dat dit volledig op onze kosten gebeurd?

Alvast bedankt voor de info.
Aangezien uw buur zijn grond ophoogde is het aan hem om die opgehoogde grond op zijn perceel te houden. M.i. kunt u van hem eisen dat hij het nodige doet op ZIJN kosten. Niet het omgekeerde.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”