niet-gemene muur

pixie_kitten
Topic Starter
Berichten: 3

niet-gemene muur

#1 , 05 apr 2010 17:51

Wij huren sinds enkele maanden een woning en nu willen wij op onze tuin een hondenkennel/ren plaatsen. Nu zegt de buurman dat de rechtermuur enkel van hem is en dat we daar 50 centimeter van weg moeten blijven met onze panelen.
Kan dit zomaar? of is 10 centimeter ook genoeg? De tuin is namelijk al niet erg groot.
De panelen zijn een 2 meter hoog en de totale oppervlakte komt op 6m op 3m. Afdekken gaat gebeuren a.d.h. van camouflagenetten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 05 apr 2010 19:03

Informeer bij de huisbaas. In extremis kan u op het registratiekantoor de aankoopaktes van beide panden gaan nakijken om te verifiëren of de muur gemeenschappelijk is of niet.

pixie_kitten
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 05 apr 2010 20:09

De huisbaas wist het ook niet. Maar volgens de buur is het geen gemeenschappelijke. Indien dit echt zo is, moet er dan 50 centimeter vanaf gebleven worden met kennelpanelen?

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 05 apr 2010 21:02

Als het geen gemene muur is, moet je er gewoon afblijven, mag je de muur op geen enkele manier gebruiken, zelfs geen nagel inslaan of een schop tegen zetten. Dus in prinicipe is enkele mm al genoeg.
De 50 cm waar de buur over spreekt geldt eigenlijk voor aanplantingen zoals bv. een haag (alhoewel deze afstand van gemeente tot gemeente kan verschillen).

pixie_kitten
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 05 apr 2010 21:06

oké bedankt :) We gaan er zeker geen gebruik van maken. Ik maakte me enkel zorgen over hoever het paneel er vanaf moet staan, zodat we later geen risico lopen om het terug te moeten afbreken. Want ik had gelezen bij andere mensen dat ze 1cm van een muur geen andere mogen plaatsen(om toch maar geen gebruik te moeten maken van de andere). Daar moet het blijkbaar wel 50cm vanaf staan.

Bedankt!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”