quotiteiten

araneus
Topic Starter
Berichten: 66

quotiteiten

#1 , 13 sep 2006 14:16

Wat is de gebruikelijke manier om quotiteiten te verdelen ? In de blok waar ik een eigendom heb wil men de quotiteiten herverdelen. Hiervoor wil men een aantal criteria gebruiken

- oppervlakte
- volume
- gecorrigeerde oppervlakte van terrassen
- gecorrigeerde oppervlakte van kelders
- gecorrigeerde volumes voor terrassen en kelders (soort van fictieve hoogte toegekend aan deze)

Wat met bv. het aantal ramen ? Ik heb geen ramen op het zuiden, andere hebben hier wel veel licht van.

Een van de argumenten om hoogte gebruiken is de mogelijkheid om een mezanine te installeren. Vermits enkele eigendommen hiervoor voldoende hoog zijn is dit soms gebeurd.

Ik zoek dus met andere woorden naar wat men meestal hanteert en of er bepaalde constructies wettelijk niet mogelijk zijn. Ik dacht ook dat er met een 4/5 meerderheid over een wijziging van de quotiteiten kan beslist worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 14 sep 2006 15:59

BW Art. 577/7 ...
? 3. Er wordt met eenparigheid van stemmen van alle mede?igenaars beslist over elke wijziging van verdeling van de aandelen van de mede?igendom, alsmede over elke beslissing van de algemene vergadering betreffende de volledige heropbouw van het onroerend goed.
Alle mede-eigenaars moeten dus akkoord gaan met de wijziging van verdeling van de aandelen (of quotiteiten) ...

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”