verantwoording parkbeheer recreatiedomein aangaande opruimin

dnf-style
Topic Starter
Berichten: 2

verantwoording parkbeheer recreatiedomein aangaande opruimin

#1 , 22 mar 2010 13:23

Ik heb een conflict met het parkbeheer van het recreatiedomein waar ik woon (met toestemming van de gemeente overigens).

Een aantal huizen langs onze straat zijn onbewoond en liggen helemaal vol met blad en boomafval.
Op het verzoek aan het parkbeheer dit op te ruimen wordt niet voldaan.
Zelfs toen ik voorstelde het zelf de weg op te trekken zodat zij het afval konden afvoeren werd niet uitgevoerd.

Nu maak ik mijn eigen tuin schoon en leg dit langs de weg aan de overkant zodat ze het wel moeten opruimen. De overkant ligt enkel een huis dat al jaren leegstaat en dus ook al helemaal onder het groenafval zit.
Nu spreekt mijn buurvrouw mij erop aan dat ze dit vervelend vind.
Ben ik verantwoordelijk?

Frenk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dnf-style
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 25 mar 2010 09:22

niemand?

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 25 mar 2010 10:25

Het is eigenlijk aan de eigenaars van de huizen om een en ander op te ruimen. Alhoewel je bladeren, afgebroken takken en dergelijke gewoon kan laten liggen - zolang ze op het openbaar domein geen hinder veroorzaken.

In een bos hark je de bladeren ook niet bijeen omdat het slordig oogt.

Ik zou in geen geval mijn eigen afval (zelfs al zijn het dan maar bladeren) op een anders eigendom gaan droppen of langs de rand van de weg, want dan wordt het sluikstorten.

De parkbeheerder hoeft niet in te gaan op jouw vraag. Als iemand zijn eigendom niet wil verzorgen, dan is dat maar zo.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”