Schadevergoeding van verzekering

IBAG
Topic Starter
Berichten: 15

Schadevergoeding van verzekering

#1 , 09 sep 2006 10:55

Kan mij iemand een raad geven in verband met een uitbetaaling van een schade in een gemeenschap.

Er waren in het verleden al verschillende schadegevallen in dit gebouw. Iedere keer heeft de verzekering het terugbetalde bedrag voor de geleden schade op de rekening van de gemeenschap van eigenaars gestort. Bij een schadegevall heeft onze syndikus (een beheersfirma) aan de vezekeringsmatschapij gevraagd, het geld op zijn firmarekening te storten.

Wat wij jaren later gemerkt hebben bij een boekhoudkontrole: dit bedrag is nooit op de rekening van eigenaars gekomen.

De syndikus beheerd dit gebouw sinds een jaar niet meer. En hij zegd, voor hem is dat allemal al verjaard.

Is de verzekering niet verplicht, dit op de rekening van eigenaars te storten? Is er een mogelijkheid de verzekering verantwordelijk te maken?

Bedankt voor een antword.
IBAG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 14 sep 2006 16:12

In principe heeft de syndicus geen ontlasting bekomen voor deze verrichting.

De verjaring is in principe 5 jaar, of 10 jaar bij kwade trouw.

Persoonlijk zou ik me beperken, zo het bedrag niet te groot is, tot een klacht bij zijn Beroepsinstituut (www.biv.be), als het een professionele syndicus betreft.

Ook kan je de betrokken verzekeringmakelaar contacteren. Zeker als het een niet-professioneel syndicus betreft. Want de makelaar is waarschijnlijk mede-verantwoordelijk. Hij kende de rekening van de VME. Als hij niet reageert, dien klacht in bij de verzekeringsmaatschappij. En tenslotte, zo dit niet helpt, bij het CBFA.

Raadpleeg een advocaat, of de verzekeringsmakelaar van de VME zo deze ook veranderd is, om zeker te zijn.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”