veiligheid van de ganse wijk

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

veiligheid van de ganse wijk

#1 , 20 mar 2010 14:10

Goede namiddag
wij wonen dus in een "prive"-wijk en onderworpen aan de appartementswetgeving.
Laatst was er in Antwerpen een brand in een app.gebouw. Niemand wist of er nog iemand binnen was of wist zelfs niet hoeveel personen er woonden.
Hoe ver kan onze syndicus gaan in het vergaren van informatie om zoiets te voorkomen.? Bijvoorbeeld : naam en voornaam ('eventueel de geboortedatum) van alle regelmatige bewoners van de woning, en wat nog ??? Ik probeer dit namens onze syndicus op te zoeken/vragen om geen verdere problemen te krijgen ivm bv de privacy-wetgeving
Dus : welke gegevens mogen wij opvragen ?
Alvast mijn dank en groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 20 mar 2010 14:30

Gelet op de huidige wetgeving en de nieuwe zou ik als syndicus zeker volgende gegevens wensen:

Naam, voornaam eigenaar(s), contactnummer, samenstelling gezin, email-adres.

In de link in onderschrift vindt je een advies van de privacy-commissie terug aangaande de gegevens die een syndicus mag hebben en welke ervan hij mag doorgeven aan derden.

(excuses voor de typfouten, ik ben zojuist aan beide ogen geopereerd en en het stabiliseren van het zicht kan een goede 2 weken duren)

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 20 mar 2010 15:03

Vandebos, hopelijk is alles goed verlopen, snelle beterschap gewenst

ook mijn dank voor je antwoord,
nog een kleine vraag : wat bedoelt u met contractnr ?

groeten

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 20 mar 2010 15:27

Telefoon of gsm nr.

Letters staan al bijna niet meer dubbel op scherm dus we gaan vooruit... 8)

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#5 , 20 mar 2010 15:35

Ok bedankt en doe het rustig aan, ogen blijven we nodig hebben
groetjes

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 20 mar 2010 19:28

's nacht niet in wrijven he! best zo'n oogschaaltjes opplakken en
overdag een zonnebril dragen helpt ook- je zult verschieten hoe dikwijls je per dag in de ogen wrijft.
Na 14 dagen is het wel over. Veel leesgenot daarna.
gtjs 8)

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 20 mar 2010 20:20

hehehe

Ben al maanden aan het trainen om niet meer in ogen te wrijven en ik heb inderdaad 2 prachtige oogschelpen met gaatjesrooster erin die al tal van prachtige foto's hebben opgeleverd om vrienden en collega's mee te amuseren.
Het dubbel zicht is trouwens in de loop van de namiddag nagenoeg verdwenen. Dichtbij vormt nog een wazig probleempje maar dat komt omdat de pupillen nog niet opnieuw geleerd hebben uit te zetten of in te krimpen. Dat komt in de loop van de week wel in orde.
Maar het belangrijkste van alles is dat ik na 28 jaar eindelijk weer eens overdag zonder problemen kan rondkijken zonder pijn in de ogen. Dat is een luxe en een genot dat je je niet kan voorstellen.

j.demoor
Berichten: 10360

#8 , 22 mar 2010 18:01

“Art.22. “Ieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé-leven en zijn gezinsleven, behoudens...”(Grondwet 17 februari 1994). Zie ook art.8 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

“Art.5.Persoonsgegevens mogen slechts verwerkt worden in één van de volgende gevallen : a) wanneer de betrokkene daarvoor zijn ondubbelzinnige toestemming heeft verleend...“(8 DECEMBER 1992. - Wet tot bescherming van de persoonlijke levensfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”