vergadering syndicus

martine
Topic Starter
Berichten: 93

vergadering syndicus

#1 , 15 mar 2010 18:29

geachte,
in mei hebben we een algemene vergadering van de gemeenschap.
sederd eind 2006 ben ik al in onderhandeling met de syndicus over de renovatie die in 2006 is gebeurd aan onze terassen achteraan het gebouw.
kort na de renovering begonnen de tegels af te scheuren en het voegsel te lossen.
na vele brieven(ook aangetekend) met dreiging om gerechtelijke stappen te ondernemen tegen de aannemer die de tegels heeft geplaatst,en tegenover de syndicus wegens nalatigheid tot handelen,staat er nu op de uitnodiging voor de algemene vergadering ,dossier firma x.
ik heb dan ook gevraagd wat syndicus daar mee bedoeld en deze zegde om dit op de algemene vergadering toe te lichten om tot een akkoord te komen met de andere eigenaars om verdere gerechtelijke stappen te ondernemen.
doch zijn wij hier met twaalf appartementen in het gebouw waaronder 8 eigenaars(1 eigenaar met drie app.,en 1 eigenaar met 2 app.)
gewoonlijk krijg ik volmachten van verschillende eigenaars zo dat ik eigenlijk met mijn eigendommen er bij , zes of zeven stemmmen heb.
kan ik dan desnoods een beslissing forceren,ik dacht toch dat men geen blokerende meerderheid mag hebben.
hartelijk bedankt.
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 15 mar 2010 18:58

geachte,
in mei hebben we een algemene vergadering van de gemeenschap.
sederd eind 2006 ben ik al in onderhandeling met de syndicus over de renovatie die in 2006 is gebeurd aan onze terassen achteraan het gebouw.
kort na de renovering begonnen de tegels af te scheuren en het voegsel te lossen.
na vele brieven(ook aangetekend) met dreiging om gerechtelijke stappen te ondernemen tegen de aannemer die de tegels heeft geplaatst,en tegenover de syndicus wegens nalatigheid tot handelen,staat er nu op de uitnodiging voor de algemene vergadering ,dossier firma x.
ik heb dan ook gevraagd wat syndicus daar mee bedoeld en deze zegde om dit op de algemene vergadering toe te lichten om tot een akkoord te komen met de andere eigenaars om verdere gerechtelijke stappen te ondernemen.
doch zijn wij hier met twaalf appartementen in het gebouw waaronder 8 eigenaars(1 eigenaar met drie app.,en 1 eigenaar met 2 app.)
gewoonlijk krijg ik volmachten van verschillende eigenaars zo dat ik eigenlijk met mijn eigendommen er bij , zes of zeven stemmmen heb.
kan ik dan desnoods een beslissing forceren,ik dacht toch dat men geen blokerende meerderheid mag hebben.
hartelijk bedankt.
mvg
Op de AV kan één eigenaar niet meer stemmen uitbrengen dan de andere aanwezige of vertegenwoordigde eigenaars samen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 15 mar 2010 19:58

In een geval als dit zou het interessanter wezen als u samen met een andere mede-eigenaar die op de vergadering aanwezig zal zijn en er hetzelfde over denkt de volmachten deelt. Op die wijze kan geen van beiden meer dan de helft van de aanwezige volmachten hebben en kan er toch volledig gebruik van gemaakt worden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”