AV - vertegenwoordiging

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

AV - vertegenwoordiging

#1 , 09 feb 2010 21:48

Goeden avond beste mensen,onze syndicus is mede-eigenaar,
mag hij zich op de AV laten (stemgerechtigd) vertegenwoordigen door zijn (op dit moment) vriendin die officieel bij hem inwoont (huwelijk is april ek) mits het geven van een volmacht ?
mijn dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 09 feb 2010 22:15

Goeden avond beste mensen,onze syndicus is mede-eigenaar,
mag hij zich op de AV laten (stemgerechtigd) vertegenwoordigen door zijn (op dit moment) vriendin die officieel bij hem inwoont (huwelijk is april ek) mits het geven van een volmacht ?
mijn dank
Tenzij er in de statuten daaromtrent beperkingen zouden zijn vermeld, mag iedere eigenaar zich laten vertegenwoordigen door eender welke meerderjarige persoon.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 09 feb 2010 22:31

Roharro bedankt,
ik heb het toch juist voor (hoop ik) dat onze syndicus (mede-eigenaar voorlopig nog) geen stemrecht heeft ?
dank je wel

Reclame

Pedro
Berichten: 735

#4 , 10 feb 2010 00:04

Roharro bedankt,
ik heb het toch juist voor (hoop ik) dat onze syndicus (mede-eigenaar voorlopig nog) geen stemrecht heeft ?
dank je wel
Een mede-eigenaar/syndicus heeft als mede-eigenaar wel degelijk stemrecht. Hij mag wel niet mee stemmen over onderwerpen die mogelijk een belangenconflict (kunnen) inhouden en/of stemmen over beslissingen die betrekking hebben op zijn functie als lasthebber van de VME.

@Roharro
Behalve de syndicus (in die hoedanigheid weliswaar) kan iedereen (behalve minderjarigen, zwakzinnigen,...) als vomachtdrager optreden.

Dit ongeacht of deze eigenaar is of niet. Aangezien de wet van dwingend recht is, dienen tegenstrijdige bepalingen in de statuten als onbestaande te worden beschouwd

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#5 , 10 feb 2010 08:11

Pedro en Roharro, BEDANKT !

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”