AV - aanwezigheidslijst

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

AV - aanwezigheidslijst

#1 , 31 jan 2010 21:59

Beste mensen, goeden avond,
ik heb een (misschien stom maar ja...) vraagje :
op de AV was er een dame een beetje geprikkeld omdat ze niet op de aanwezigheidslijst stond samen met de man (mede-eigenaar) waarmee ze samenwoont ?
is daar soms een regelgeving voor want ze komt bij mij haar beklag doen,
en ik probeer haar een beetje te bedaren (het gaat haar echt niet !)
alvast mijn dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 31 jan 2010 22:16

Beste mensen, goeden avond,
ik heb een (misschien stom maar ja...) vraagje :
op de AV was er een dame een beetje geprikkeld omdat ze niet op de aanwezigheidslijst stond samen met de man (mede-eigenaar) waarmee ze samenwoont ?
is daar soms een regelgeving voor want ze komt bij mij haar beklag doen,
en ik probeer haar een beetje te bedaren (het gaat haar echt niet !)
alvast mijn dank
Op de aanwezigheidslijst wordt slechts één naam (=één stem) per woongelegenheid vermeld. Aanwezigheidslijst dient o.a. om na te gaan of er voldoende mede-eigenaars (of hun vertegenwoordigers) aanwezig zijn om geldig te kunnen vergaderen. Als er per woongelegenheid meerdere namen worden vermeld dan leidt dat tot verkeerde tellingen. Strikt genomen mocht die dame daar niet aanwezig zijn. Ze is tenslotte geen mede-eigenaar. De naam zegt het reeds zelf: algemene vergadering van mede-eigenaars. Het is dus niet bedoeld als gezellig samenzijn voor de mede-eigenaars met hun familieleden, vrienden en sympathisanten.

In essentie is er geen verschil met een Algemene Vergadering van aandeelhouders van een NV. Daar mogen de vriendinnetjes (die geen aandeelhouder zijn) ook niet mee naar binnen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Pedro
Berichten: 735

#3 , 31 jan 2010 23:21

Op de aanwezigheidslijst wordt slechts één naam (=één stem) per woongelegenheid vermeld. Aanwezigheidslijst dient o.a. om na te gaan of er voldoende mede-eigenaars (of hun vertegenwoordigers) aanwezig zijn om geldig te kunnen vergaderen. Als er per woongelegenheid meerdere namen worden vermeld dan leidt dat tot verkeerde tellingen.
Opgelet! Wanneer een pand zich in onverdeeldheid bevindt (man/vrouw, broer/zuster,...) dan dienen verplichtend alle namen van de eigenaars van het betreffende pand/ de panden op de aanwezigheidslijst te staan. Voor de onverdeeldheid dient alsdan een stemgerechtigde mandataris te worden aangesteld.

Reclame

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#4 , 01 feb 2010 18:03

Roharro en Pedro mijn oprechte dank

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#5 , 02 feb 2010 08:38

Volledig akkoord met de gegeven antwoorden, en.....er zijn geen domme vragen, Als iets niet duidelijk is en men vraagt het niet dan ....blijft men onwetend of dom

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#6 , 02 feb 2010 08:45

Marc, bedankt, eigenlijk terechte opmerking

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”