onderhoudsgeld appartemant

gertteke
Topic Starter
Berichten: 1

onderhoudsgeld appartemant

#1 , 04 jan 2010 14:06

goeiendag, woon hier op een appartement met blokpolis, en jaarlijks moeten wij onderhoudsgeld betalen, maar ik ben te weten gekomen de huurders die hier wonen geen onderhoudsgeld betalen? hier de syndicus zegt dat de huurders niet moeten betalen????? normaal gezien moet elke syndicus beschikken over een boek,ik woon hier al 9 jaar en nog nooit een boek gezien? ik vind dat toch niet logisch de ene moet hier betalen en de andere niet. wat moet ik hier mee aanvangen? ik zelf ben daar niet mee akkoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 04 jan 2010 14:36

Alle eigenaars moeten betalen. Of de huurder iets moet betalen hangt af van de verhuurder-eigenaar: die kan ofwel sommige kosten aanrekenen aan de huurder ofwel forfaitair een bedrag incalculeren in de huurprijs.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 04 jan 2010 17:41

Het register en de notulen van het gebouw zijn steeds raadpleegbaar bij de syndicus. Deze dient zijn kosten aan de eigenaars aan te rekenen, diegenen die het pand niet zelf bewonen doch verhuren krijgen ook deze maandelijkse onkosten, waarvan de blokpolis een deeltje vormt, aangerekend.
Of deze dit doorrekenen aan hun huurders hangt van henzelf af aangezien er hier wettelijk geen regels over bestaan.
Wel wordt het als algemeen correct beschouwd deze kost niet door te rekenen aan de huurders aangezien deze verzekering bedoeld is om het gebouw te vrijwaren en aldus van geen invloed op de huurders.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”