Recht van uitweg???

Franciscus
Berichten: 38596

#16 , 29 jan 2010 17:05

Ik zou dit eventjes in gang zetten
Dan volgende actie ondernemen maar best in samenspraak met advocaat.
Film ( wat niet mag maar ja) of neem foto's van zoveel mogelijk wagens die op de binnenplaats rijden - zorg dat de nummerplaten zichtbaar zijn.
Neem een digitaal recordertje kost een € 70 en neem alle gesprekken op met andere bewoners die 'dwars liggen' - bewaar gesprekken.

Na uitspraak vrederechter dien klacht in wegens racistische handelingen door andere bewoners - met dwangsom enz.

PS waar is dat ? in welke stad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jac
Berichten: 75
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 jan 2010 13:06

Neem een digitaal recordertje kost een € 70 en neem alle gesprekken op met andere bewoners die 'dwars liggen' - bewaar gesprekken.
Mag je zomaar gesprekken opnemen zonder mensen hiervan te verwittigen? En is dit rechtsgeldig?

Franciscus
Berichten: 38596

#18 , 30 jan 2010 14:50

zonder probleem. U moet van een van beide partijen toestemming hebben - dus van jezelf. Is perfect wettig.

Filmen (kan) een inbreuk op de privacy zijn.

Een vriend van mij heeft het op mijn aanraden gedaan enkele jaren geleden - tegenpartij gaf daarin toe dat hij de zaak overdreven had om te pochen tgo 3de en dus het contract zoals aangegeven nooit zou kunnen halen.
De kosten van veranderingswerken zijn dan voor het grootste gedeelte door partij mogen betaald worden bij vonnis.

Het is steeds de rechter die zal beslissen over het bewijsmateriaal.

Reclame

Mayadin
Topic Starter
Berichten: 9

#19 , 11 mar 2010 09:11

een kleine update.

Ik heb de syndicus nogmaals gebeld en zij willen daar klaarblijklijk niets aan doen. Lijkt meer dat ze partij hebben gekozen, om mij te zeggen dat ik geen doorgang mag genieten.

Dus maar mijn advocaat gaan bezoeken.

we hebben dus de syndicus en alle leden ervan een aanmaning gestuurd om zich te onthouden de doorgang te belemmeren mits 'ons' erf het heersend erf en 'hen' erf het lijdend erf is.

De syndicus is aangemaand om een antwoord te sturen binnen de termijn in de brief, zoniet dan wordt de zaak voor de rechter gedragen, onder verbeurte van een dwangsom.

Afwachten dus.

Vandebos
Berichten: 16087

#20 , 11 mar 2010 11:38

Spijtig dat het daar moet op uitlopen. Zorg er in ieder geval voor dat uw advocaat een zo volledig mogelijk overzicht heeft van de voorgeschiedenis van dit conflict, alle brieven die verstuurd zijn, kopie van de akte en huurovereenkomst, eventuele verklaring van de eigenaar,foto's en plattegrond van de panden en parkeerplaats. Dat maakt zijn job alleen maar makkelijker en minder kostelijk.

Franciscus
Berichten: 38596

#21 , 11 mar 2010 18:42

En hou ons op de hoogte

Mayadin
Topic Starter
Berichten: 9

#22 , 13 mar 2010 09:01

ondertussen krijg ik te horen dat er een zitting voor minnelijk schikking is gepland.
Deze was opgesteld door de syndicus aan de vrederechter.
Wat mij verbaasd is in staat:
"...minnelijk schikking omtrent:
geschil betreffende het ten onrechte verlenen van doorgang van het VME gebouw.
"

Blijkbaar vindt de syndicus dat de doorgang onrechtmatig is. Hij brengt dus duidelijk een standpunt naar voren, en hij zou toch als onafhankelijk partij moeten fungeren en zicht onthouden van een standpunt in de zaak te brengen. Of zie ik het verkeerd?

Vandebos
Berichten: 16087

#23 , 13 mar 2010 11:47

De syndicus dient het standpunt van de VME en diens besluiten via de AV te verdedigen. Hij is de spreekbuis van de mede-eigenaars.

Mayadin
Topic Starter
Berichten: 9

#24 , 25 mar 2010 09:17

minnelijke schikking zitting uitgesteld omdat mijn advocaat er niet bij kon zijn op de gestelde dag.
meer update binnenkort

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”