vandalisme en of pestgedrag

LDB
Topic Starter

vandalisme en of pestgedrag

#1 , 08 apr 2026 10:17

Hallo

Sinds enige tijd schept de onderbuur er genoegen in om zowel overdag als 's nacht ons waterkraan dicht te draaien. Ik noem het vandalisme of pestgedrag. (nochtans zijn ze 2 min of meer gekende BV's) Dat dit vervelend is moet ik niet vertellen, want stel dat hij of zij de kraan dicht draait en het wasmachine of afwasmachine staat op zullen deze waarschijnlijk stuk omdat ze geen water kunnen pakken. Wie gaat dat betalen??? Vorige nacht bv ,om 3.30 gaan plassen en wat bleek het water stond toe ,maar mijn vrouw had wel de wasmachine ingesteld om op te springen rond 7 uur. Dit zou dan wel is gevolgen kunnen gehad hebben. In de loop van de avond had men het ook rond 22.30u geconstateerd.

loeki

#2 , 08 apr 2026 10:56

Zal moeilijk te bewijzen zijn
Zet de kraan open en blokkeer hem met bv enkele trekbandjes, zodat ze hem niet onmiddelijk zonder hulp van een schaar dicht kunnen draaien
Misschien ontmoedigt hen dat
Ze zullen, als zij het zijn, waarschijnlijk last hebben van het weglopende water in de douche en de wc

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 apr 2026 12:04

Bij een degelijke slotenmaker kan je kranen kopen die met een sleutel kunnen gesloten worden. Of plaats een wildcamera, zodat je de dader kan fotograferen.

Reclame

LDB
Topic Starter

#4 , 08 apr 2026 18:02

inderdaad moeilijk te bewijzen en van aflopen kunnen ze geen hinder hebben wildcamera ok maar schend ik dan niet de "privacy"

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”