Onmin tussen eigenaars bij verkoop woonhuis.

DB
Topic Starter
Berichten: 2

Onmin tussen eigenaars bij verkoop woonhuis.

#1 , 18 dec 2009 12:59

We zijn met 3 eigenaars en hadden een akkoord met een immo kantoor om een verkoop te regelen, er was geen minimum bod vastgelegd. Er is nu een aannemelijk en ernstig bod. Nu ligt 1 eigenaar dwars om het bestaand bod te aanvaarden, wij de 2 andere eigenaars willen hier wel degelijk op ingaan.
Wat kunnen we doen om de verkoop toch te regelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 18 dec 2009 13:10

U kan dreigen met het openbaar te laten verkopen zodat de potentiële kopers beslissen aan welke prijs het verkocht wordt en niet de eigenaars. Een beetje nadenken en advies inwinnen zou de dwarsliggende eigenaar moeten doen beseffen dat dit een verliezende situatie die mogelijkerwijs een nog lagere prijs oplevert.

Dreigement of niet, elk van jullie kan aan de vrederechter verzoeken dat het pand openbaar verkocht wordt aangezien één van de eigenaars dwarsligt. Het nadeel van zulk een verkoop is natuurlijk dat je bijna geen invloed hebt op de uiteindelijke verkoopsprijs.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 18 dec 2009 13:23

Dreigement of niet, elk van jullie kan aan de vrederechter verzoeken dat het pand openbaar verkocht wordt aangezien één van de eigenaars dwarsligt. Het nadeel van zulk een verkoop is natuurlijk dat je bijna geen invloed hebt op de uiteindelijke verkoopsprijs.
Als ik me niet vergis is het de REchbank van Eerste Aanleg die bevoegd is voor gedwongen verkoop.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 18 dec 2009 13:29

Oops, mijn fout.

Excuses.

DB
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 18 dec 2009 13:52

Bedankt ga met de andere eigenaar eens overleggen, en hopelijk draait de andere dan bij.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”