erfpacht - basisakte

falcon
Topic Starter
Berichten: 1

erfpacht - basisakte

#1 , 11 dec 2009 16:26

Sedert een jaar heb ik een vakantieapp gekocht in een vakantiedomein omdat ik dat nodig had voor mijn werk. Alles moest snel gaan. Ik kreeg een basisakte en even later werd de koop gesloten bij de notaris in een eindakte.
Maar wat blijkt nu? Ik betaal 2000€ erfpacht en hoorde van andere eigenaars dat zij maar 1000€ betalen!
Bij nazicht van de basisakte (ingewikkelde materie voor een leek) bemerkte ik dat het canon van de erfpacht in de basisakte 1000€ staat vemeld! Mag een eindakte dan afwijken van de basisakte?
Het probleem is ontstaan door de de eigenaar van het domein. Hij zei dat de erfpacht 2000€ bedroeg, maar verminderd zou worden tot 1000€ als ik mij zou inschrijven in de huurpool, dus mijn app door HEN zou laten verhuren, wat ik niet kon. Daarom dacht ik dat de erfpacht 2000€ was.
Als ik nu toch in de verhuurpool zou stappen, zou men dan een nieuwe eindakte moeten maken voor mij? Nog even bij vertellen dat in de basisakte niks staat over verhuurpool, maar wel dat het iedere eigenaar vrij is om zijn app te verhuren.
Kan mij hier iemand dringend een antwoord op geven... betaaldatum is 1 januari....

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding