Onderwerp: Aanleg voetpad na 4,5jaar in nieuwe woonwijk?

Tion
Topic Starter
Berichten: 1

Onderwerp: Aanleg voetpad na 4,5jaar in nieuwe woonwijk?

#1 , 17 aug 2006 22:47

Ik heb een vraagje:

Ik woon in een nieuw aangelegde doodlopende wijk (4,5jaar oud) gebouwd door Villabouw Bostoen.
Na 4,5jaar beslist het stad plotseling dat een voetpad dient aangelegd te worden terwijl ondertussen al iedereen zijn voorhofje en oprit heeft aangelegd, wat wil dit zeggen, de meeste hebben de oprit (betonklinkers) laten doorlopen tot op straat, anders was het zeker geen zicht.

Het stad beslist nu dat alle betonklinkers moeten worden uitgebroken en vervangen worden door betontegels (voetpadtegels) op kosten van de eigenaars (en dit wordt berekend volgens de grondoppervlakte, bv. iemand met een grond van +/- 800m2 betaald 3000? voor een voetpad!!)
Dit geldt enkel voor de oprit, de andere gedeelten zouden vervangen worden door gras. Dus iedereen die in een gesloten bebouwing woont, moet met de grasmachine door het huis om een stuk van +/-4m2 af te rijden.

Nu moet ik wel zeggen, dat dit in een clausule staat in de akte bij aankoop, maar mag het stad dit na zolang nog? Je kan zo 10jaar wachten om je oprit enzo aan te leggen...

Graag reactie aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 17 aug 2006 23:07

als het in de verkoopakte staat, was je op de hoogte dat dit ging gebeuren.
En waarschijnlijk staat er geen datum bij wanneer dus de stad kan daar zelfs over 100 jaar mee afkomen, het staat immers zwart op wit geschreven.

interceptor
Berichten: 10

#3 , 31 aug 2006 09:55

Tion

Mischien een petitie aanleggen en binnenbrengen bij de gemeente.
Als alle buren jou mening delen kunnen ze er rekening mee houden.
Het proberen waard alvast !

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”