koopwaar vastgemaakt aan mijn omheining

rozijntje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

koopwaar vastgemaakt aan mijn omheining

#1 , 03 jun 2025 09:01

Even de situatie schetsen, mijn woning staat op een perceel grond wat rondom een omheining heeft (zelf geplaatst/bekostigd, niet gemeenschappelijk).
Zoals de meeste percelen ligt het mijne aan de straatkant, maar dat van één van mijn buren ligt een stuk dieper, ongeveer een 100m van de straat, mijn perceel en dat van mijn buur is gescheiden met een stuk openbare weg.
Deze persoon heeft schijnbaar als hobby tweedehands spullen te verkopen. Op zich niks mis mee, ik wens hem daar alle succes mee.
Echter, hij heeft als gewoonte om zijn koopwaar vast te maken met een ketting of slot aan mijn omheining daarvoor met als argument dat hij vreest dat zijn koopwaar anders zal worden gestolen.
Ik begrijp zijn idee, maar ik ben niet helemaal gelukkig met het feit dat er met de regelmaat van de klok een oude fiets, tuintafel, grasmachine, etc vasthangt aan mijn omheiding.
Hier is een foto van de situatie, met de aangeduide plaats waar mijn buur zijn koopwaar meestal vastmaakt.
Het rechtse huis is het mijne, het linkse dat van de buur.
https://paste.pics/341ede85a05056367003777b40f1606c
Ik heb geen idee wat de wettelijke regeling is daarvoor, maar ik kan me niet voorstellen dat het zomaar mag?

lukasi

#2 , 03 jun 2025 09:24

Mag inderdaad niet als de omheining NIET gemeenschappelijk is.
Buur beleefd verzoeken om dit niet meer te doen.
Doe dit mondeling, als dit niets uithaalt dan via mail of brief en als dat niets uithaalt met een aangetekend schrijven waar je verwijst naar je mondelinge en schriftelijke bezwaren .

rozijntje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2025 09:30

Nee, de omheining is door mezelf geplaatst en betaald, dus mijn vermoeden is dat daar niks gemeenschappelijk aan is? Het er ligt ook gewoon openbare weg naast mijn perceel, dus dan kan dat al helemaal niet?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”